De regionale werkgroep Groningen/Drenthe-Noord bestaat uit vrijwilligers, zowel met als zonder MS. Zij voert de hoofdactiviteiten van de MS Vereniging Nederland uit:

• Ondersteuning van mensen met MS:
    U kunt vragen stellen via e-mailgroningen@msvereniging.nl.
  • Voorlichting en Informatie:
    Via thema- en contactbijeenkomsten met lotgenoten, via een maandelijkse  Nieuwsbrief  en d.m.v. deze website. Voor informatie over de regionale werkgroep kunt u contact opnemen met Henny Jongsma, 06 17077419, of een mail sturen naar groningen@msvereniging.nl
  • Belangenbehartiging:
    Het ondersteunen van mensen met MS, hun partners, kinderen en/of ouders. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van zorgverlening en de uitvoeringspraktijk van regelgeving door gemeentes.
  • Contactbijeenkomsten:
    Op verschillende plaatsen in de regio (Assen, Groningen stad, Delfzijl/Appingedam en Hoogezand) worden regelmatig bijeenkomsten gehouden, waar MS-patiënten met elkaar kunnen praten. Soms wordt er een spreker uitgenodigd, die iets vertelt over een voor MS-patiënten belangrijk onderwerp. Klik in het menu op Agenda voor meer informatie over deze bijeenkomsten.

Agenda Groningen/ Drenthe-Noord

Maart 2024

Di05Mar11:00Di12:00Cursus RediscoverMe

Do07Mar10:00Do11:45Contactbijeenkomst Delfzijl 7 maart 2024 - Stoelyoga!

Zat16Mar11:00Zat13:00Voorjaarsbijeenkomst 2024

Di19Mar10:00Di11:30Themabijeenkomst Hoogezand

Vr22Mar15:00Vr16:30Lezingen UMCG in Hoogezand: Sociale cognitie

Nieuws uit de regio