MS Vereniging Nederland is lid van de koepelorganisaties Patiëntenfederatie Nederland, Ieder(in) en het Europees MS Platform.

Patiëntenfederatie Nederland

Patiëntenfederatie Nederland vertegenwoordigt ruim 200 patiënten- en consumentenorganisaties. De organisatie verstevigt de positie van patiënten in de spreekkamer en in het zorgstelsel. Op basis van de ervaringen van mensen zorgen we dat de zorg steeds beter aansluit bij wat mensen vragen. Patiëntenfederatie Nederland biedt via haar kanalen, zoals patientenfederatie.nl en ZorgkaartNederland.nl, informatie die mensen helpt bij het maken van keuzes in de zorg.

Ieder(in)

Ieder(in) is een netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte. Ieder(in) streeft naar een samenleving waarin iedereen tot zijn recht komt. Mensen met een lichamelijke handicap, een verstandelijke beperking of chronische ziekte horen er volledig bij! Ze krijgen overal de kans om naar vermogen mee te doen.

Sommige zorgverzekeraars vragen om een bewijs dat MS Vereniging Nederland lid is van Ieder(in). Download hier ons bewijs van lidmaatschap 2019

European Multiple Sclerosis Platform (EMSP)

“The European Multiple Sclerosis Platform (EMSP) is firmly committed to an ultimate vision of a world without multiple sclerosis (MS). We work on a three pillar approach to ensure that people with MS have a real voice in determining their own objectives and priorities:

• campaigning through advocacy and awareness-raising;
  • collecting and sharing knowledge and expertise;
  • encouraging research and data collection.

We rely on a growing network of 40 member societies in 35 European countries.”

MS International Federation (MSIF)

MSIF is the global movement of MS organisations, by and for people affected by MS. We network, learn from each other, mobilise and enable global collaborations, to achieve the vital goals that can only be reached by coming together as a movement. We, the Federation, are made up of national MS organisations (including their staff, volunteers and MS communities), the MSIF staff, board and committees.

Our vision is a world without MS

Our mission We bring the world together with urgency to improve the quality of life and wellbeing of everybody affected by MS and to end MS forever