Misschien komt dit je bekend voor?

• Je hebt net de diagnose MS ontvangen, maar je hebt nog veel vragen
  • Je hebt geen idee hoe je aan je collega’s uit moet leggen wat je precies voelt of waar je last van hebt als je MS hebt. Erkenning van je klachten zou fijn zijn
  • Je zoon of dochter heeft MS en je wilt de schoolleiding of klasgenootjes laten weten wat dit precies inhoudt, om meer begrip te krijgen.
  • Een familielid heeft MS en je wilt begrijpen wat dat betekent en hoe je hem of haar kunt ondersteunen
  • Je wil mensen met MS helpen, maar je weet eigenlijk niet wat ze doormaken of ervaren

Wij kunnen hierbij helpen. MS Vereniging Nederland helpt namelijk meer begrip te creëren rondom de diagnose MS, door het geven van MS-voorlichting. Dit doen we bij scholen, hulpverleners, zorgprofessionals, werkgevers, op evenementen en aan familie van mensen met MS. Betrouwbare informatie vergroot de kennis over MS en verbetert de zorg en ondersteuning voor mensen met MS.

Wat kan je verwachten van een voorlichting?

MS-voorlichters zijn niet alleen professioneel getraind, maar ook ervaringsdeskundig. Zij hebben zelf MS. Uit ervaring weten zij wat leven met MS inhoudt. De interactieve voorlichting via MS Vereniging Nederland verzekert je van betrouwbare en deskundige informatie.

Onze voorlichters maken gebruik van de MS Experience Toolkit. Hiermee ondervind je hoe het is om een aantal symptomen van MS te ervaren. De kit is zo samengesteld dat je door middel van alledaagse voorwerpen, heel even een persoon met bepaalde symptomen van MS kunt zijn. Dit geeft inzicht en begrip en heeft vaak een grote impact bij mensen die deze ervaring hebben beleefd.

Hoe werkt onze MS-voorlichting?

Het team van MS-voorlichters bestaat uit voorlichters verspreid door het land. Er is dus altijd een voorlichter bij jou in de buurt. De voorlichting bevat vaste en flexibele onderdelen. Afhankelijk van de behoefte geven onze voorlichters informatie over de diagnose en behandeling, maar bijvoorbeeld ook over de gevolgen voor persoonlijke relaties en werk. In overleg geven wij ook een voorlichting op maat, aangepast op specifieke vragen en doelen.

Het enige wat je nodig hebt om een voorlichter langs te laten komen, is een ruimte om de voorlichting te geven. Na je aanmelding neemt een voorlichter contact met je op. Datum en tijd van de voorlichting kun je zelf bepalen of in overleg voorstellen. Een voorlichting over MS duurt maximaal 1.5 uur.

Je kunt zelf bepalen hoeveel je wilt betalen. Wij vragen enkel om de reiskosten van onze voorlichters te vergoeden en optioneel kunt u een extra bijdrage aan MS Vereniging NL schenken. Met deze extra bijdrage kunnen wij onze voorlichtingen nog beter maken!

Vraag vandaag nog een voorlichting aan en vergroot de kennis over MS binnen jouw familie of organisatie. Wij vragen enkel de reiskosten van onze vrijwilligers te vergoeden en optioneel kunt u een extra bijdrage schenken. Neem contact met ons op per mail of telefonisch.

Wat anderen zeggen over onze voorlichters

MS vereniging is in heel Nederland actief

Onze vrijwilligers zijn actief in de regionale werkgroepen. Zij organiseren onder andere bijeenkomsten en contactgroepen. Zo is er altijd een activiteit bij jou in de buurt!