MS Vereniging Nederland reikt dit jaar voor de vierde keer de Nora Holtrust prijs uit. De prijs voor diegene die zich het afgelopen jaar bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor mensen met MS, NMO(SD) en/of MOG(AD). Bijvoorbeeld aan een onderzoeker, MS-verpleegkundige, neuroloog, ergotherapeut etc.

Afgelopen jaar won fysiotherapeut Alie Elbers deze prijs. Zij ontving een illustratie gemaakt door Michael Jansen en een mooie bos bloemen. Wie mag dit jaar de prijs in ontvangst nemen? Dit bepaal jij! Iedereen kan één tot drie nominaties aandragen. Vergeet hierbij niet om een motivatie toe te voegen.

alie-elbers-winnaar-2023
Alie Elbers

Begin mei maken wij de vijf genomineerden bekend. Hierna kan het stemmen beginnen. De uitreiking van de Nora Holtrust prijs is rond Wereld MS Dag (30 mei)

Wil jij iemand aandragen? Iemand die zich volgens jou heeft onderscheiden in zijn of haar inspanningen voor mensen met MS, NMO(SD)en/of MOG(AD)?

Klik dan hier of mail jouw nominaties met motivatie voor 22 april naar communicatie@msvereniging.nl

Het reglement van de Nora Hultrustprijs kun je hier lezen

Lintje-nora-holtrust-prijs

Nora Holtrust was de oprichter van MSweb. Een website waar veel informatie over de ziekte MS te vinden was. Ook konden mensen hier met elkaar in contact komen. MSweb startte in 1999 en bestond tot eind februari 2024. De informatie op MSweb stond mede aan de basis van de ontwikkeling van www.ms.nl