De najaars-editie van het ledenmagazine MenSen is verschenen. In deze editie onder andere een interview met Sarah Kingma, winnares van de Nora Holtrust MSweb-prijs. Sarah zet zich in om mensen met MS op een positieve manier onder de aandacht te brengen en hen te inspireren op te komen voor hun eigen zaak.

Verder in deze editie:

25 jaar MS-telefoon
Onze MS-telefoon bestaat dit jaar 25 jaar! Reden voor een feestje, en voor een terugblik. Waarover belden leden in 1996 en waarover nu? De komst van de eerste medicatie, en natuurlijk internet, veranderde de aard van de vragen.

Spasticiteit bij MS
Voor veel mensen met MS is het een bekend probleem, zeker als je de ziekte al wat langer hebt: een spasme. Een vaak pijnlijke verstijving of verkramping van spieren. Soms continu en soms plotseling optredend.

Terugblik Wereld MS Dag 2021
De tweede Wereld MS Dag alweer in coronatijd. Het daagde ons allemaal uit tot het verzinnen van creatieve oplossingen. Toch hopen we volgend jaar terug te kunnen naar de vertrouwde gezamenlijke scoot/fiets en wandeltochten.

Lid in beeld: Esther van Zuuren
’Dat gaat me niet gebeuren’, dacht Esther van Zuuren toen vorig jaar de eerste grappen over corona-kilo’s werden gemaakt. De Oegstgeestse besloot elke dag op de fiets vele kilometers weg te gaan trappen.

Oceans of hope
Na geslaagde zeiltochten in Kroatië vindt dit jaar voor de Oceans of Hope Challenge dit jaar voor het eerst in Nederland plaats. De bemanning gaat 1 oktober in Harlingen aan boord voor drie dagen zeilplezier.

Preview bekijken of direct lezen

Log hieronder in (alleen voor leden) of bekijk de preview