logo WMS Dag 201617.000 leden en donateurs als stem voor 17.000 mensen met MS
MS Vereniging Nederland in beweging op Wereld MS Dag 2016

Over de hele wereld vinden activiteiten plaats voor Wereld MS Dag op woensdag 25 mei a.s. Allemaal om aandacht te vragen voor de ziekte Multiple Sclerose (MS). MS Vereniging Nederland grijpt dit jaar aan om ook in Nederland aandacht te vragen voor MS. Het thema Independance / Zelfstandigheid krijgt vorm met een landelijke estafette van scootmobiel/fiets-/wandel- en boottochten in de diverse regio’s door leden voor (nieuwe) leden. Vanaf 8 mei komen leden uit de diverse regio’s zelf in beweging: ze laten zich tijdens deze activiteiten sponsoren en ze werven nieuwe leden op weg naar het doel 17.000 leden en donateurs als stem voor 17.000 mensen met MS.

De stem van mensen met MS

Voor een krachtiger patiënten-stem gaat de MS Vereniging Nederland deze maand actief meer leden werven. Meer leden betekent namelijk meer invloed. Een sterke Vereniging kan zo weer meer doen voor haar leden! Denk bijvoorbeeld aan de rol die een patiëntenvereniging heeft bij de inrichting van MS-specifieke zorg bij ziekenhuizen en instellingen. Of als belangenbehartiger bij de toekenning van de vergoeding van MS-medicatie. Dat lukt alleen als we ons verenigen en goed zichtbaar zijn.

In estafette naar Wereld MS dag op 25 mei

Vanaf 8 mei gaan we vanuit de diverse regio’s met allerlei activiteiten op weg naar Wereld MS dag. Onze leden en vrijwilligers laten zich sponsoren en werven nieuwe leden en donateurs in een estafette door het hele land met scootmobiel- / fiets- en boottochten. Hieronder het beknopte programma:

8 mei Regio Noord- en Midden-Limburg

Speciaal voor Wereld MS Dag is er een 5 km route gemaakt als onderdeel van het bestaande ‘Rundje Koeberg’ voor de scootmobiel / fietstocht van MS Vereniging Nederland. De start is om 10 uur bij de ingang van het Gemeenschapshuis Kerkeboske te Helden. Voor meer informatie klik hier.

11 mei Regio’s Noord-Holland Noord en Haarlem

Deze regio’s starten hun scootmobiel- en fietstocht op 11 mei vanaf MS-expertise centrum Nieuw Unicum en zullen daar ook eindigen. De tocht gaat daar door de duinen van Zandvoort. Deze twee regio’s kiezen er voor om hun fondsenwerving in te zetten voor het landelijke project van de Vereniging.

Voor meer informatie klik hier

21 mei Regio Amsterdamflyer tocht Amsterdam Wereld MS Dag 2016

De MS Vereniging regio Amsterdam e.o. organiseert op 21 mei een fiets-, wandel- en scootmobieltocht langs de Amstel met als startpunt het Miranda paviljoen. Het startschot wordt gegeven door Job Cohen om 11 uur! Het regionale doel voor Amsterdam is een boottocht door de grachten van Amsterdam voor haar leden. Voor meer informatie klik hier.

21 en 24 mei Regio Utrecht

Deze regio gaat op een heel andere manier aandacht vragen voor Wereld MS Dag. Zij gaan voor hun leden een gratis boottocht op de Eem organiseren op 24 mei. Voorafgaand daaraan, op 21 mei, zullen ze leden werven en donaties vragen in het centrum van Utrecht voor wetenschappelijk onderzoek gesubsidieerd door onze samenwerkingspartner MS Research. Klik voor meer informatie over de boottocht hier.

25 mei Regio Groningen / Drenthe

Onze noordelijke regio’s organiseren de sponsor en ledenwervende scootmobiel/fietstocht langs de “Berend Botje” route. Deze tocht vindt plaats op 25 mei en start vanaf camping ’t Veenmeer. De opbrengsten zijn voor het faciliteren van goede communicatie op afstand binnen en tussen de verschillende regio’s. Meer informatie vindt u op de Facebook pagina.

Regio’s Zuid Holland Noord en Brabant Noord Oost

Deze regio gebruikt Mei-maand-MS-maand voor ledenwerving ter versterking van haar Vereniging. Zo gaan ze onder andere tijdens bestaande activiteiten met een stand aandacht vragen en leden/donateurs werven.

Help mee!

Meld je aan voor een van de activiteiten en laat je sponsoren. Via onze actie website kun je een actiepagina aanmaken: ‘mijn actie voor ms’

Bekendmaking resultaat

De resultaten van de estafette aan scootmobiel/fiets en boottochten maakt MS Vereniging Nederland bekend op Wereld MS dag tijdens een bijeenkomst met haar samenwerkingspartners MS Research en Nieuw Unicum.

Activiteiten van de met ons samenwerkende MS organisaties: