Welke knelpunten ervaart u in de MS-gerelateerde zorg?

Om de kwaliteit van de zorg aan mensen met MS in kaart te brengen, wil het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) komen tot een kwaliteitsstandaard MS. Wilt u ook uw visie op de huidige zorg kenbaar maken en zo invloed uitoefenen op de uiteindelijke nieuwe kwaliteitsstandaard? Lees dan verder en vul de vragenlijst in.

Welke knelpunten ervaart u in MS-gerelateerde zorg?De kwaliteitsstandaard is bedoeld voor alle mensen met MS en gaat over alle vormen van zorg. Denk aan: diagnose, behandeling (met of zonder medicijnen) en organisatie van zorg.

MS Vereniging Nederland denkt en werkt mee aan het project, dat wordt uitgevoerd door door Vilans, een kennisinstituut voor langdurende zorg. Uw antwoorden dienen als basis voor de nieuwe kwaliteitsstandaard MS vanuit patiëntenperspectief.

Meedoen aan het onderzoek

U kunt meedoen aan het onderzoek door een vragenlijst in te vullen. Deze bestaat uit enkele algemene vragen en 11-13 meerkeuzevragen over MS-gerelateerde zorg. Het invullen kost ongeveer 5 tot 10 minuten. De gegevens worden geheel anoniem verwerkt. Dit wil zeggen dat uw antwoorden niet herleidbaar zijn naar uw e-mailadres of andere persoonsgegevens. De resultaten zullen verwerkt worden in de uiteindelijke kwaliteitsstandaard.

>>naar de vragenlijst

De vragenlijst is beschikbaar tot 13-5-2018. Alvast hartelijk dank voor uw deelname!