Waar kan ik naar de wc?

MS Vereniging Nederland heeft zich aangesloten bij de Toiletalliantie. Daarin maken diverse patiëntenverenigingen zich sterk voor het vergroten van het aantal openbare toiletten in Nederland.

Waar kan ik naar de wcIedere Nederlander moet een openbaar toilet delen met meer dan 2.500 anderen. Dat is te veel. Daarom strijdt de Toiletalliantie voor meer openbare en opgestelde toegankelijke toiletten in Nederland, door middel van de website waarkaniknaardewc.nl.

De droom? Over vijf jaar kan iedereen met een gerust hart de deur uit, omdat er overal voldoende toiletten zijn voor een kleine én grote boodschap. Wat is ‘voldoende’? Om de 500 meter in (winkel)centra en drukke voetgangersgebieden, én in alle verblijfsgebieden zoals wijkwinkelcentra, parken en recreatiegebieden.

90% van de Nederlanders zegt behoefte te hebben aan meer toiletten, maar sommige groepen hebben extra veel last van het tekort aan toiletten en blijven extra vaak thuis. Meer toiletten kosten daarbij niet alleen geld, maar leveren ook geld op: minder eenzaamheid, meer zelfredzaamheid, meer gastvrijheid en een aantrekkelijker (binnen)stad.