Vrijwilliger ontvangt Koninklijke onderscheiding

Koninklijke onderscheiding Ellen ReijnenJaarlijks worden tijdens de lintjesregen Koninklijke onderscheidingen uitgereikt ter gelegenheid van de viering van de verjaardag van Zijne Majesteit de Koning. Dit jaar, op 26 april 2018, viel ook de eer aan een van onze fantastische vrijwilligers: Ellen Reijnen. Ellen is al ruim 20 jaar vrijwilliger bij MS Vereniging Nederland.

Hierbij een ‘kleine’ opsomming van haar werkzaamheden: ze is secretaris bij de regio Utrecht, ze doet de regionale ledenadministratie, ze helpt bij regionale themabijeenkomsten, is centraal contactpersoon van de regio Utrecht en verzorgt de regionale nieuwsbrief en het kwartaalblad. Daarnaast helpt ze mee bij diverse evenementen die georganiseerd worden en staat ze voor de Vereniging op beurzen en informatiemarkten. Ze steekt ontzettend veel tijd en energie in de Vereniging en is daarmee een belangrijke spil binnen MS Vereniging Nederland, zowel voor haar regio Utrecht als voor de Vereniging op landelijk niveau.

Naast haar werkzaamheden voor MS Vereniging Nederland zet ze zich ook al jarenlang in voor Muziekvereniging Concordia en is ze meerdere jaren als vrijwilliger actief geweest bij het Kerkelijk Bureau van de Nederlands Hervormde Vredeskerk te Nijkerk. Haar vrijwilligersbaan bij de kerk is inmiddels omgezet naar een betaalde baan.

Al met al is de Koninklijke onderscheiding voor Ellen meer dan verdiend! We zijn Ellen ontzettend dankbaar voor haar tomeloze inzet voor de Vereniging, voor haar behulpzaamheid en voor haar positieve energie. MS Vereniging Nederland is gebouwd op vrijwilligers en met mensen zoals Ellen kunnen wij ons werk voor mensen met MS en hun naasten blijven uitvoeren. We hopen dan ook van harte dat Ellen zich nog heel lang voor onze vereniging wil blijven inzetten.