Behoren MS-patiënten tot de zogenaamde ‘hoog-risicogroep’ voor corona-vaccinatie? Dat is tot op heden niet glashelder. Duidelijk is wel dat zij een ‘medische indicatie’ hebben.

Coronavaccinatie en MSDie groep mensen met medische indicatie is uiterlijk eind juni gevaccineerd, zo belooft minister Hugo de Jonge van VWS. Uiteraard afhankelijk van de levering van vaccins. Afgelopen week spraken onder meer Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(In) met de verantwoordelijken bij het ministerie van VWS. Uit dat overleg blijkt dat de groep mensen met een ‘medische indicatie’ dezelfde groep is als degene die jaarlijks een oproep voor een griepprik krijgt.

Oproep via huisarts
Ben jij nog nooit opgeroepen voor de griepprik, dan is waarschijnlijk bij je huisarts niet bekend dat je MS hebt. In dat geval is het zeer aan te raden om je neuroloog contact te laten opnemen met je huisarts.

De komende weken zal meer duidelijkheid komen over wie er precies tot de hoog-risicogroepen gerekend worden. Uiteraard houden wij je via deze website op de hoogte van de ontwikkelingen.

Bron: Patiëntenfederatie Nederlandhttps://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen