Lettergrootte: e E Sitemap

Update Corona en MS

Gisteren en vandaag verschenen weer diverse nieuwsberichten over MS en Corona. Een overzicht:

Neurologen willen zicht op besmettingen MS-patiënten
De MS-werkgroep van de Nederlandse Vereniging voor Neurologie (NVN) probeert zicht te krijgen op alle MS-patiënten die besmet zijn geraakt door het coronavirus. De NVN heeft alle MS-neurologen in Nederland opgeroepen om besmetting van MS-patiënten te melden.

>>lees verder op MSweb

Coronavirus stagneert medische onderzoeken met MS-patiënten
Voor de grote academische MS-centra in Nederland is het coronavirus aanleiding de medische onderzoeken met MS-patiënten te pauzeren. Dat geldt bijvoorbeeld voor het in het MS Centrum Amsterdam lopende vergelijkend onderzoek tussen stamceltransplantatie en medicatie bij agressieve vormen van MS, en het onderzoek naar de mogelijkheden van poeptransplantatie.
Ook Rotterdam, Groningen en Maastricht hebben onderzoekspauzes ingelast.

Overzicht aanbevelingen en adviezen
Stichting MSinbeeld houdt net als wij de ontwikkelingen dagelijks in de gaten, en publiceerde een handig overzicht van aanbevelingen en adviezen. Deze pagina wordt dagelijks geupdate.

>>lees verder op MSinbeeld

‘Voetzoen uit mijn gouden kooi’
Het vijfjarig zoontje van Reni de Boer – dochter van onze voorzitter Jan van Amstel – heeft het Coronavirus. Omdat Reni MS heeft, zit zij in ‘vrijwillige’ quarantaine. Voor MSweb hield zij een dagboek bij.