Terugblik symposium MS en werk

Afgelopen zaterdag vond in Culemborg ons symposium MS en werk plaats. Dit evenement, dat dit jaar voor het eerst werd georganiseerd, voorzag duidelijk in een behoefte, zo bleek uit de reacties van de bezoekers.

Gerald Hengstman op symposium MS en werk

Circa 160 deelnemers luisterden naar de opening door voorzitter Jan van Amstel en de plenaire aftrap door dr. Gerald Hengstman van MS Zorg Nederland. Daarna gingen de deelnemers uiteen in verschillende workshops, onder andere over wet- en regelgeving, maar ook over grenzen stellen, solliciteren en een passende baan vinden.

Na de overheerlijke lunch die dankzij het zonnige weer deels buiten genuttigd kon worden, vervolgden de bezoekers hun route langs workshops over het bespreken van werk met zorgverleners, de MS@Work studie en tips van een klinisch geneeskundig arbeidsdeskundig consulent.

De informatiemarkt op het symposium MS en werk

Na de laatste ronde workshops over het belang van coaching en mantelzorg waren deelnemers helemaal klaar om werk te maken van hun toekomst!

Lunch op het buitenterras tijdens symposium MS en werk