Samenwerking Nationaal MS Fonds en MS Vereniging Nederland

Het Nationaal MS Fonds en MS Vereniging Nederland zijn met elkaar in gesprek over vergaande vormen van samenwerking.

Samenwerking Nationaal MS Fonds en MS Vereniging NederlandAfgesproken is al dat MS Vereniging Nederland steun gaat geven aan de jaarlijkse collecte van het Nationaal MS Fonds, te beginnen bij de collecteweek van 2018, eind november. In ruil daarvoor heeft het Nationaal MS Fonds de intentie uitgesproken MS Vereniging Nederland de komende jaren structureel en financieel te ondersteunen in haar werkzaamheden en het verwezenlijken van haar doelstellingen.

De beide organisaties zijn dit gesprek aangegaan met nadrukkelijke erkenning van ieders eigen identiteit. Zo is daarbij het uitgangspunt dat het Nationaal MS Fonds de leidende partij is als het gaat om fondsenwerving en financiering van onderzoek. Terwijl MS Vereniging Nederland de leidende partij is op het gebied van belangenbehartiging en lotgenotencontact.

Lees over deze ontwikkeling de column van voorzitter Jan van Amstel op MSweb.