Als je multiple sclerose hebt en daardoor beperkt bent, kan het lastig zijn een geschikte sport of beweegactiviteit te vinden. Terwijl je misschien juist zo graag wil bewegen om fit te blijven en in contact wil komen met anderen. De beweegcoach kan je daarbij ondersteunen, begeleiden en stimuleren.

De beweegcoach kijkt naar wat je leuk vindt en wat je kan en zoekt daar een passende sport of beweegactiviteit bij. Ook kun je samen met je coach kijken naar wat er nog meer nodig is om te kunnen gaan sporten. Denk dan bijvoorbeeld aan vervoer of extra begeleiding, misschien zelfs bij een vereniging.

Beweegcoach Delft

Regio Delft biedt diverse Groepsactiviteiten, Thuismaatjes en 1-1 sport door de Beweegcoach vanuit o.a. clubhuis de Wipmolen in Delft.

Beweegcoach Den Haag

Regio Den Haag biedt diverse Groepsactiviteiten, Thuismaatjes en 1-1 sport door de Beweegcoach vanuit o.a. Parkoers in Den Haag.

Beweegcoach Leiden

Regio Leiden biedt diverse Groepsactiviteiten, Thuismaatjes en 1-1 sport door de Beweegcoach. VTV Leiden e.o. heeft een eigen facebook-pagina.

Voor wie?
De beweegcoach is voor iedereen met een verstandelijke, lichamelijke of zintuiglijke beperking,
een vorm van autisme of een chronische ziekte die op zoek is naar een passende sport of beweegactiviteit.

Werkgebied:
De beweegcoaches zijn werkzaam in: Delft, Leidschendam-Voorburg, Pijnacker-Nootdorp, Vlaardingen-Maassluis en het Westland. Voor andere plaatsen zullen aparte afspraken gemaakt moeten worden.

Hoe werkt het?
Je kunt je sportvraag telefonisch of via e-mail indienen. Vervolgens gaat de beweegcoach met je in gesprek en wordt gekeken naar je wensen, mogelijkheden en interesses. Daarna gaat de beweegcoach op zoek naar een sport of beweegactiviteit die goed bij je past. Als je dat prettig vindt, kan de beweegcoach de eerste keer ook met je mee. Ondersteuning door de beweegcoach is kosteloos.