Als je de diagnose MS krijgt, verandert er veel. De regionale werkgroep helpt je een nieuw levensritme te vinden waarin plaats is voor contacten, liefhebberijen, nuttig werk en gezelligheid. Wij organiseren contact- en themabijeenkomsten. En brengen een aantal maal per jaar een nieuwsbrief uit met programma’s, verslagen en ervaringsverhalen.

Wij hopen dat deze website een aantal vragen kan beantwoorden, en een indruk geeft wat de afdeling Zuid-Holland-Noord voor je kan betekenen. En bovendien wat je voor anderen kunt betekenen door iedereen deelgenoot te maken van hoe je zaken oplost, de drempels waar je tegenaan loopt, hoe je MS een plaats hebt gegeven in je leven.

De regionale werkgroep Zuid-Holland Noord bestaat uit vrijwilligers, zowel met als zonder MS. De werkgroep voert de kerntaken van MS Vereniging Nederland uit, te weten:

• Ondersteuning van mensen met MS:

Je kunt vragen stellen via de e-mail van de contactpersoon van uw rayon Wim van ‘t Hof.
Wilt u direct contact, bel dan de MS-telefoon: 088 374 8585 (bereikbaar op werkdagen van 10.30-14.00 uur).

• Voorlichting en Informatie:

Wij organiseren thema- en contactbijeenkomsten met lotgenoten, publiceren vijf keer per jaar een nieuwsbrief (zie ook tabblad hiernaast) en deze website.
Voor informatie over de regionale werkgroep kunt u contact opnemen met Jacqueline Maille

• Belangenbehartiging:

Het ondersteunen van mensen met MS, hun partners, kinderen en/of ouders. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van zorgverlening en de uitvoeringspraktijk van regelgeving door gemeentes.

• Contactbijeenkomsten:

Op verschillende plaatsen in de regio worden maandelijks bijeenkomsten gehouden, waar MS-patiënten met elkaar kunnen praten. Dat kan zijn om ervaringen uit te wisselen of het bespreken van onderwerpen waar mensen met MS mee te maken hebben.
Soms ook wordt er een spreker uitgenodigd, die iets vertelt over een voor MS-patiënten belangrijk onderwerp. (Zie ook onder het tabblad Agenda hiernaast).

JvdB/200128/00