Als je de diagnose MS krijgt, verandert er veel. De vereniging helpt je een nieuw levensritme te vinden waarin plaats is voor contacten, liefhebberijen, nuttig werk en gezelligheid. In regio Zuid-Holland Noord organiseren we contact- en themabijeenkomsten. Wij brengen een aantal maal per jaar een nieuwsbrief uit met programma’s, verslagen en ervaringsverhalen.

Wij hopen dat deze website een aantal van je vragen kan beantwoorden en je een indruk geeft van wat regio Zuid-Holland-Noord voor je kan betekenen.

Wat doen we voor jou?

De regionale werkgroep Zuid-Holland Noord bestaat uit vrijwilligers, zowel met als zonder MS. De werkgroep voert de kerntaken van MS Vereniging Nederland uit, te weten:

Wij organiseren thema- en contactbijeenkomsten met lotgenoten, publiceren vijf keer per jaar onze nieuwsbrief RegioNieuws, hebben verschillende folders en zorgen voor deze website. Voor meer informatie over de regionale werkgroep kun je contact opnemen met Jacqueline Maillé of Jim van Staden.

Het ondersteunen van mensen met MS, hun partners, kinderen en/of ouders. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van zorgverlening en de uitvoeringspraktijk van regelgeving door gemeentes. Wij behartigen jouw belangen in de regio.

Op verschillende plaatsen in de regio worden maandelijks contactbijeenkomsten gehouden, waar MS-patiënten met elkaar kunnen praten. Dat kan zijn om ervaringen uit te wisselen of het bespreken van onderwerpen waar mensen met MS mee te maken hebben. Soms wordt er ook een spreker uitgenodigd, die iets vertelt over een voor MS-patiënten belangrijk onderwerp. Ieder jaar organiseren we een leuk uitje in de regio voor rolstoelgebonden mensen met MS en hun partner.

Je kunt altijd telefonisch of via e-mail vragen stellen aan Wim van ‘t Hof, contactpersoon van rayon Leiden e.o.. Wil je direct contact, bel dan de MS Telefoon 088 374 8585. Deze is op werkdagen van 10.30 tot 14.00 uur bereikbaar.

[ticon icon="external-link"] Verbeter je rolstoelvaardigheid

Verbeter je rolstoelvaardigheid

Coloplast organiseert samen met het Wheelchair Skills Team Fit for Life on Tour events in de regio. Deze events bieden rollers de mogelijkheid om een training over rolstoelrijvaardigheid te volgen.

Lees nú onze nieuwe RegioNieuws

Met tips, handigheidjes, architectuur in de woonomgeving en veel meer...

Volg ons

Regio Zuid-Holland Noord kun je ook vinden op FacebookVolg ons om op de hoogte te blijven, en met ons en andere lotgenoten in contact te komen. We zoeken nog iemand die ons wil helpen met het beheer van onze Facebook-pagina.

Februari

Geen evenementen

Maart

Ma04Mar14:30Ma16:00ContactbijeenkomstHaagse Hout-Voorburg-Leidschendam-Voorschoten-Wassenaar

Di05Mar10:00Di12:00InloopochtendMS-Centrum Alrijne Ziekenhuis, locatie Leiden (voorheen Diaconessenhuis), Poli Neurologie (route 47)

Di05Mar11:00Di12:00Cursus RediscoverMe

Vr08Mar19:00Vr21:00ContactbijeenkomstZoetermeer e.o.

Di12Mar19:30Di21:30ContactbijeenkomstRijswijk-Den Haag-Ypenburg-Leidschenveen-Centrum-Laak

Wo13Mar19:30Wo21:30Informatie-avond 'MS en Cognitie'Regio Zuid-Holland Noord

Vr15Mar19:30Vr21:30MS Café Den HaagDen Haag e.o.

Di19Mar20:00Di22:00ContactbijeenkomstAlphen a/d Rijn

Wo20Mar14:00Wo15:30ContactbijeenkomstDelft e.o.

April

Di02Apr10:00Di12:00InloopochtendMS-Centrum Alrijne Ziekenhuis, locatie Leiden (voorheen Diaconessenhuis), Poli Neurologie (route 47)

Di09Apr19:30Di21:30ContactbijeenkomstRijswijk-Den Haag-Ypenburg-Leidschenveen-Centrum-Laak

Wo10Apr10:00Wo12:00ContactbijeenkomstZoetermeer e.o.

Wo10Apr19:30Wo21:30ContactbijeenkomstLeiden e.o.

Do11Apr09:00Do18:00VeineDagenJaarbeurs Utrecht

Vr12Apr09:00Vr18:00VeineDagenJaarbeurs Utrecht

Zat13Apr09:00Zat18:00VeineDagenJaarbeurs Utrecht

Ma15Apr19:30Ma21:00ContactbijeenkomstDelft e.o.

Di16Apr20:00Di22:00ContactbijeenkomstAlphen a/d Rijn

Ma22Apr14:30Ma16:00ContactbijeenkomstHaagse Hout-Voorburg-Leidschendam-Voorschoten-Wassenaar

Oproep

We proberen deze website actueel te houden en voortdurend aan te vullen met nieuwe en actuele informatie. Jouw ideeën en wensen zijn welkom. Stuur een e-mail naar zuidhollandnoord@msvereniging.nl als je ons wilt helpen. Onze actuele vacatures vind je hier.

Word lid

Word lid en laat je stem horen! Bezoek onze pagina om lid te worden voor meer informatie.
Wij hopen je als lid te mogen verwelkomen. Mede dankzij jouw lidmaatschap kunnen wij in regio Zuid-Holland Noord activiteiten blijven organiseren.

Steun ons

MS Vereniging Nederland ontvangt geen subsidie. En van de lidmaatschapsgelden krijgen we maar een klein gedeelte. Daarom moet onze regionale werkgroep ook zelf financiële middelen genereren. Regio Zuid-Holland Noord probeert fondsen te werven via sponsoracties, bij regionale bedrijven en sa­menwerking te zoeken met serviceclubs. Wij stellen iedere vorm van sponsoring en iedere gift zeer op prijs. Met jouw bijdrage kun je bijvoorbeeld het jaarlijkse uitje voor rolstoelgebonden lotgenoten mogelijk maken.