Pannenkoeken Paviljoen Cruquius – 8 juli 2021

Na maanden van Covid-19 lock-down mochten de restaurants weer open, mochten we elkaar weer zien.

Op 23 juni werd in kleine kring besloten om op zo kort mogelijke termijn voor de leden van de MS Vereniging Noord Holland weer een bijeenkomst te organiseren waarbij we elkaar weer konden zien en spreken.

Op korte termijn een interessante spreker vastleggen op een locatie waar een behoorlijk aantal leden een presentatie konden bijwonen was hetgeen we eigenlijk het liefst wilden maar dat was niet te organiseren.

Er werd daarom gekozen voor een ontspannen samenkomst. Het meest eenvoudig was het om iets te organiseren waarmee we al de nodige ervaring hadden en wat snel te regelen was. De keus viel op de al meerdere malen georganiseerde pannenkoeken maaltijd bij het Pannenkoeken Paviljoen in Cruquius. Een activiteit waarbij de deelnemers zelf hun consumpties moesten betalen, maar dat zou volgens ons geen bezwaar moeten zijn.

Eerst even checken of we aldaar terecht konden en daarna maar gelijk op 24 juni een e-mail gestuurd aan alle leden van onze Regio. Toch even afwachten of er interesse zou zijn. Nou die was er. In een mum van tijd stroomden de antwoord e-mails binnen.

Op 8 juli kwamen we bijeen. In totaal waren we met 24 personen, waaronder enkele nieuwe leden, leden die pas sinds kort de diagnose gekregen hadden. Maar ook vele oudgedienden. Alle aanwezigen waren erg blij met het genomen initiatief en de sfeer was geanimeerd en erg ontspannen.

De nieuwelingen konden hun verhaal kwijt en kregen gelijk een kijkje in wat lotgenoten ondervonden. De oudgedienden hadden voldoende om elkaar bij te praten hoe het hen was vergaan tijdens de lock down.

De middag begon met de inloop die rond half vier al op gang kwam. Rond een uur of half zeven begonnen de eersten hun rekening te betalen. Dat is in het Pannenkoeken Paviljoen altijd wel even een dingetje dus de laatste kon uiteindelijk een halfuurtje later afrekenen.

Bij het afscheid toonde alle aanwezige hun waardering en werd de hoop door velen uitgesproken dat er spoedig weer een bijeenkomst georganiseerd zou worden.

In navolging van alle aanwezigen mag ik stellen dat onze Regio Coördinator Reinier en ondergetekende ook buitengewoon genoten hebben van deze geslaagde middagbijeenkomst.

Donald Lupescu

Welkom bij de regio Noord Holland!

In 2019 is de regio Noord Holland opgericht door het samengaan van de regio’s Haarlem en Noord Holland Noord.

In deze regio worden veel dingen georganiseerd, van scootmobieltochten, themadagen tot BBQ’s en koffie ochtendjes. Ook voor lotgenotencontact ben je hier aan het juiste adres. Ben je geen lid, maar wil je wel meer weten van onze activiteiten? Dat kan! Via deze link kunt u zich aanmelden voor onze mailservice.

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via noordholland-msvn@outlook.com

Reinier Waardenburg, regiocoördinator
Edwin Gonzalez, financieel coordinator