Zwemmen Panningen

Lichaamsbeweging helpt om je algemene conditie op peil te houden. Sporten is voor iedereen gezond, juist ook voor mensen met MS. Want door MS neemt je kracht af en kan je coördinatiestoornissen of evenwichtsproblemen ontwikkelen. Door te sporten wordt je spierkracht getraind en spierverval tegengegaan.  Zwemmen kan daarom bijdragen aan behoud van lichamelijke functies en houdt je lichaam soepel.

De kracht van het water!

Water beschikt over tal van krachtige eigenschappen: het is onder andere rustgevend, ontspannend, stimulerend. Deze eigenschappen kunnen voordelig zijn voor mensen met multiple sclerose, al verschilt dat van persoon tot persoon. Lichaamsbeweging in het water zou bijvoorbeeld de pijn verzachten en spasmes verminderen. Maar ze kan ook de mobiliteit verbeteren, en vermoeidheid en depressie tegengaan.

Werkgroepleden Linda en Tamara gaan iedere vrijdagochtend zwemmen bij Laco Panningen. Het zou leuk zijn om met meer mensen te gaan zwemmen.

Dit zwemmen gebeurt op eigen gelegenheid en op eigen kosten (Los tarief €6,75).
Bezoek de tarieven pagina van Laco Panningen voor meer informatie.

Als u niet zelf kunt omkleden of in het water zich voort kan bewegen kunt u een begeleider meenemen. Wij geven geen les. U kunt zoveel of zo weinig baantjes zwemmen als u wilt.
Wij houden ons hierbij aan de maatregelen die gelden vanwege de corona.

Locatie: Laco Panningen
Wilhelminastraat 42, 5981 XW