Wij worden altijd blij als we horen dat mensen zich voor onze vereniging in willen zetten en een bedrag willen doneren. Als het dan gaat om een behoorlijk bedrag, waar wij als werkgroep ook echt wat mee kunnen, dan worden wij daar ook nog eens heel erg stil van.

Een paar maanden geleden werd Linda van Ooijen (voorzitster van de MSVN regio Noord- en Midden Limburg) benaderd door Marjolein Gijsbers. Zij masseert voor het goede doel en hierbij wisselt ze steeds aan welk goed doel zij het opgehaalde bedrag doneert. Marjolein oriënteert zich altijd vooraf welk goed doel ze wilt steunen. Ze kwam bij de MSVN Noord- en Midden Limburg uit via een bekende. Zij zag dat hij connecties heeft met ons en werd daardoor ook nieuwsgierig. Wat haar heel erg trok in onze vereniging is dat zij ziet dat wij veel organiseren voor lotgenoten en mantelzorgers. Zij gunt het graag aan mensen die zich zo vol inzetten voor hun vereniging.

Eerder heeft zij zich ingezet voor oa ‘Make a wish’. Hier kwam ze bij uit omdat haar dochter van 16 jaar Diabetes Mellitus heeft en met deze stichting in aanraking kwam. Zelf heeft Marjolein op het gebied van gezondheid al veel meegemaakt. Zo heeft zij zelf ook Diabetes Mellitus en is zij bekend met beenmergkanker waarvoor zij behandeld wordt met chemotabletten. Door deze ziekte, die ook heel erg onvoorspelbaar is, kan zij zich goed indenken wat de onzekerheid van een ziekte als MS met iemand doet. Gelukkig heeft Marjolein verder geen pijn en kan zij zich dus 100% geven. Niet alleen in haar massages, maar ook thuis en in haar werk. Thuis is zij vooral druk met mantelzorgen. Voor haar dochter met Diabetes Mellitus dus. Maar ook voor haar man. Haar man is bekend met een aandoening aan de zenuwen. Hij is jaren afhankelijk geweest van Marjolein. Gelukkig gaat het nu, met de nodige beperkingen, wel beter met haar man.
Marjolein heeft ook nog een eigen hulpgroep (klein gebaar Geldrop). Hierin ondersteunt zij mensen die het zelf niet breed hebben maar dan weer net te veel inkomsten hebben om aanspraak te kunnen maken op bijvoorbeeld de voedselbank. Marjolein zamelt voedsel, kleding en speelgoed in en dit verdeelt zij dan onder de mensen die zich hebben aangemeld voor haar hulpgroep.

Naast het masseren en haar eigen hulpgroep werkt Marjolein ook nog in het ziekenhuis als medisch archivaris. Zij werkt 3 dagen in de week en houdt dan twee dagen over om te masseren.

Marjolein is begonnen met masseren vanuit mindfulness en het wandelen. Zij besloot om opleidingen te gaan volgen om te kunnen masseren. Inmiddels heeft zij elf certificaten gehaald in twee jaar tijd. In het najaar gaat zij nog twee cursussen volgen, de hot stone en cuppingmassage.
Marjolein heeft certificaten voor onder andere de volgende massages:

• Ontspanning
  • Hoofdpijn
  • Lage rugpijn
  • Voet/been massage
  • Voetreflex, de basis
  • Indiase hoofdhuidmassage

Ze masseert heel graag maar het moet wel echt een hobby blijven. De afgelopen twee maanden heeft zij zich dus ingezet voor MSVN Noord en Midden Limburg. Wat begon met twee tot drie massages in de week groeide uit tot acht of negen massages per week nadat zij een advertentie had geplaatst waarin zij had aangegeven dat al haar inkomsten uit het masseren naar ons zou gaan. De laatste drie weken heeft zij zelfs de hulp ingeroepen van een collega, Bart Rijckaert. Marjolein heeft nog nooit zo’n groot bedrag bij elkaar gemasseerd als nu. Haar totale schenking aan ons bedraagt 675 euro. Wij zijn hier zo ontzettend blij mee en kunnen hier zo veel mee om wat voor onze lotgenoten te kunnen organiseren.
Marjolein gaat zich de komende tijd voor andere goede doelen inzetten. Op haar lijstje staan onder andere nog haar eigen hulpgroep en spieren voor spieren. Ze heeft ook al besloten om ook nog eens voor ons te gaan masseren en ze weet zelfs al wanneer, dit zal ze in januari 2022 gaan doen.

Wij willen Marjolein en haar organisatie Klein gebaar Geldrop heel erg bedanken voor haar donatie en zullen haar zeker een keer terug zien op een activiteit die we organiseren.