Ga naar hoofdinhoud

Voorlichting over MS

Friesland heeft een eigen MS Voorlichter die graag op verzoek een voorlichting op maat wil geven. Voorlichting kan geboden worden aan scholen, instellingen maar ook aan bedrijven. Heb jij bijvoorbeeld MS gekregen en wil je zo lang mogelijk aan het werk te blijven? Vind je het moeilijk om op je werk uit te leggen wat MS voor jou betekent en hoe je collega’s daar een beetje rekening mee kunnen houden? Schakel dan in een overleg met je werkgever een voorlichter in. Deze kan geheel op maat een voorlichting geven over MS.

Ook binnen de familiekring kan het soms moeilijk zijn om het uit te leggen en is het soms makkelijker om dit door een ander te laten doen. Ook daarvoor mag je een voorlichter inschakelen.

De presentatie bevat een aantal standaard onderwerpen; daarnaast kan altijd een onderwerp op maat gemaakt worden. De onderwerpen kunnen bijvoorbeeld zijn: Wat is MS, MS en vervoer, ogen en zicht, denken en voelen, vermoeidheid, seksualiteit, medicatie en hulpmiddelen. Een combinatie van onderwerpen is altijd mogelijk.

MS Experience Toolkit

Ter ondersteuning van de presentatie hebben wij een MS Toolkit. Hiermee kunnen wij anderen laten ervaren wat het is om bepaalde klachten van MS te hebben. De voorlichting wordt zonder kosten aangeboden. Wij verwachten wel dat de reiskosten van de voorlichter vergoed worden.

Heb je nog vragen over de voorlichting of wil je een aanvraag doen, mail naar jmkool@kpnmail.nl

MS Experience Toolkit
MS Toolkit