Brabant West

Regio Brabant West

Als je lid bent geworden van MS Vereniging Nederland en je woont in de regio Brabant West, dan word je automatisch in onze regio ingedeeld. MS Vereniging Brabant West is sinds eind 2020 weer actief in het organiseren van leuke evenementen. Ben je ook nieuwsgierig naar de activiteiten van de andere regio’s? Neem daar ook eens een kijkje en leer leuke mensen kennen!

De werkgroep van MS Vereniging Brabant West bestaat uit 8 enthousiaste vrijwilligers die zich inzetten voor de regio. Van het organiseren van koffiebijeenkomsten (Bavel/Oosterhout, Roosendaal en Bergen op Zoom), inloop in het Bravis Ziekenhuis tot aan grote lezingen…dit team slaat de handen in elkaar.

Volg jij ons al op Facebook, Instagram of YouTube, ook dit is wat deze vrijwilligers bij houden. Ontvang je een uitnodiging of nieuwsbrief per e-mail, dan hebben wij deze met veel plezier voor jullie gemaakt!

Contactgegevens regio Brabant West

Algemeen e-mailadres
brabantwest@msvereniging.nl

De werkgroep

De vrijwilligers

Jeroen (Regiocoördinator) – e-mail
Lesly (Penningmeester) – e-mail
Jacqueline (Secretaris) – e-mail
Denise (Communicatie)
Marga (Organisator)
Femke (Organisator)
Yvette (Organisator)
Jos (Organisator)

Algemeen e-mailadres: BrabantWest@MSVereniging.nl

Volg ons op Social Media

Sponsoring

Elke organisatie die draait op vrijwilligers is voor een groot deel afhankelijk van uw donaties.
Wilt u ons sponsoren? Neem contact met ons op per e-mail: BrabantWest@MSVereniging.nl

Onze fantastische sponsoren

Stichting tot hier en niet verder!

De visie van Stichting “Tot hier en niet verder!” is een MS-patiënten vrije wereld. Wij zijn ervan overtuigd dat dit kan als iedere MS-patiënt in aanmerking kan komen voor een HSCT behandeling. Het ideaalbeeld is dat HSCT in Nederland volledig wordt vergoed. Dat wil zeggen dat dit als “officiële” behandeling wordt gezien voor iedere MS patiënt. De missie van Stichting “Tot hier en niet verder!” is HSCT behandeling naar Nederland halen. Omdat dit nu nog niet het geval is willen we alle MS-patiënten ondersteunen de HSCT behandeling te ondergaan in het buitenland.

Lees hier Stichting tot hier en niet verder! het verhaal van Hugo Wolff, hij was onze gastspreker bij de lezing “Stamceltherapie bij MS” die op 4 oktober 2022 is gegeven door neuroloog Gerald Hengstman van Upendo | Optimale zorg bij MS!

Zorgboerderij de Bontekoe

Afgelopen vrijdag 10 maart 2023 heeft het team van “Zorgboerderij de Bontekoe”, de MS-patiënten van MS Vereniging Brabant West uitgenodigd voor NLdoet. Onder het genot van lekkere hapjes en drankjes bij Hoeve ‘t Oosteind konden de leden fijn bijpraten bij de knisperende houtkachel. Dit alles konden zij ons aanbieden dankzij NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje het verschil te maken en ertoe te doen! Bij Zorgboerderij de Bontekoe, vinden diverse creatieve activiteiten plaats! Wil jij meedoen met een leuke activiteit ga naar: Zorgboerderij de Bontekoe!

Oranjefonds | NLdoet

Elk jaar in maart organiseert het Oranje Fonds een grote vrijwilligersactie. NLdoet zet de vrijwillige inzet in de schijnwerpers en activeert door een publiekscampagne zoveel mogelijk Nederlanders om een dag vrijwilligerswerk te doen en zo te ervaren wat ertoe doen als vrijwilliger met je doet! Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds laat daarom met NLdoet zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn. Nog geen vrijwilliger? Dan kun je tijdens NLdoet ervaren hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn. Vrijwilliger zijn doet iets met je. Voor organisaties is het een mooie kans om nieuwe vrijwilligers aan te trekken, voor meer informatie ga naar: Oranjefonds | NLdoet!

Mariska Luijten | Dream art by Mariska

Mariska Timmermans (MS-patiënt) is een fantastische creatieve dame die zich volop inzet voor MS Vereniging Brabant West. Een gedeelte van de opbrengst van de door haar gemaakte creaties doneert zij aan MS Vereniging Brabant West. Mariska maakt de mooiste schilderijen, wil jij een prachtig schilderij en MS Vereniging Brabant West sponsoren? Ga voor meer informatie naar: Dream art by Mariska!

Plus Gommers Roosendaal

Bij Plus Gommers in Roosendaal, hebben wij de gelegenheid gekregen om gebruik te maken van de donaties via het statiegeld. Klanten van de Plus konden lege flessen inleveren en het statiegeld doneren aan MS Vereniging Brabant West. Wij hebben daar een mooi bedrag van €146,50 opgehaald! Onze dank is groot Plus Gommers Roosendaal!

VVA Futurizing Your Business

Naar aanleiding van de VVA Fitter Challenge ontvangt MS Vereniging Brabant West een bedrag van €242,25!
Hartelijk dank, wij zijn hier heel blij mee en wij gaan dit mooie bedrag besteden binnen onze regio Brabant West. Een geweldig mooi initiatief van VVA-informatisering!

Evenementen in de regio Brabant West

Agenda activiteiten en bijeenkomsten

Leden van de MS Vereniging uit de regio Brabant-West ontvangen automatisch een uitnodiging via email. Mocht je geen mail ontvangen, geef dan je email door BrabantWest@MSVereniging.nl

We organiseren regelmatig contactmomenten in de regio. Vaste locaties zijn in Bavel (korenmolen), Bergen op Zoom (café), Oosterhout (theater) en Roosendaal (café). Op deze momenten is er volop gelegenheid tot het uitwisselen van ervaringen en kennis, maar is er ook de mogelijkheid voor een gezellig praatje.

Daarnaast houden we ook lezingen/presentaties. Zoals: RGM, Stamceltherapie bij MS, “MS wat is dat en hoe voelt dat eigenlijk?”.

Onze activiteiten en bijeenkomsten worden ook aangekondigd in onze besloten Facebook-groep (alleen voor leden) en op onze Instagram.

Klik op de activiteit in het overzicht voor verdere informatie

Het laatste nieuws uit de regio

• Cursus ReDiscoverMe (8 danslessen, online)

1 april 2024

In samenwerking met Stichting ReDiscoverMe bieden we een nieuwe reeks van acht danslessen aan. ReDiscoverMe is een vorm van dans…
  • MS.nl is bijna klaar, doe jij als eerste mee met de Proeftuin?

19 januari 2024

MS.nl is een nieuw online platform voor mensen met MS en hun naasten en heeft drie belangrijke pijlers: Jij kunt…
  • 4 nieuwe Can Do More groepen, op locatie en digitaal!

24 augustus 2023

Last van vermoeidheid? Steeds meer stress? Probeer Can Do More! MS heeft een grote impact op je leven, en dat…

Het Regionaal Nieuwsbericht

Sinds 2021 versturen wij een digitale nieuwsbrief, “het Regionaal Nieuwsbericht”. Deze versturen wij elk kwartaal per e-mail naar onze leden. Wil jij deze nieuwsbrief nog een keer teruglezen? Klik dan hieronder op de vorige edities.

• Regiocoordinator
    Jeroen Musters
  • Telefoon
  • Secretaris