Nieuwsbrief September 2016 Regio Zuid-Holland Zuid

e-mail: zuidhollandzuid@msvereniglng.nl

Capelle aan den IJssel, september 2016

Beste leden van de afdeling Zuid-Holland Zuid,

Hierbij ontvangt u de tweede digitale nieuwsbrief van dit jaar.

Dit najaar organiseert de afdeling een thema-avond op donderdag 3 november 2016.

Voor deze avond hebben we twee interessante onderwerpen voor u uitgekozen.

Reflexzonetherapie en Livehacks

We gaan om 20.00 uur starten met een korte presentatie en uitleg van Lifehacks door een medewerker van de MS Vereniging Nederland.

Aansluitend wordt door een reflexzonetherapeut een powerpoint presentatie gegeven.

Na deze presentatie kunnen de aanwezigen die zich hebben opgegeven een behandeling krijgen. Dit gaat in toerbeurt.

Tijdens deze behandelingen gaat de medewerker van de MS Vereniging Nederland verder met de andere aanwezigen.

MS Lifehacks

Je ziet overal om je heen, zowel online als in de boekwinkel verzamelingen Lifehacks. Wat zijn eigenlijk Lifehacks?

Wikipedia vertelt: een slimme, anders dan gewone manier om een probleem op te lossen. Oftewel een passende vindingrijke oplossing.

Inhakend op deze trend hebben we als MS Vereniging Nederland MS Lifehacks verzameld. Handige tips & tricks die het leven met MS makkelijker maken.

Deze hebben we verzameld in een boekje dat we als welkomstgeschenk geven aan nieuwe leden. De boekjes zijn erg gewild, dus graag maken we een deel twee.

Het tweede deel zou dan een als cadeau kunnen zijn voor bestaande leden die een nieuw lid aanbrengen.

Het leukste is als we die kunnen vullen met MS Lifehacks vanuit de Vereniging zelf.

Daarom voor deze thema-avond de oproep:

Heeft u zelf een MS Lifehack? Deel hem met lotgenoten!”

Kom naar onze thema avond op 3 november a.s. in Spijkenisse. Daar delen we met elkaar onze tips & tricks en zullen ze opschrijven, zodat daarmee een start gemaakt kan worden voor een tweede deel MS Lifehacks.

REFLEXZONETHERAPIE

De Reflexzonetherapie is een natuurlijke geneeswijze. Uitgangspunt van de behandelwijze is dat op het lichaam zones liggen die corresponderen met alle organen, klieren en lichaamssystemen. Door middel van massage van deze reflexzones wordt stress en spanning verlicht, verbetert de doorbloeding en worden blokkades in het zenuwstelsel opgeheven.

De behandeling vindt doorgaans plaats op de voeten. Is dit bezwaarlijk dan kan dit ook op de handen.

Reflexzonetherapie werkt niet enkel klantgericht, maar zorgt ervoor dat het hele lichaam weer (meer) in evenwicht komt. Een behandeling zorgt voor ontspanning. Zij spreekt het zelfgenezend vermogen van het lichaam aan.

Zij verhoogt in veel gevallen de kwaliteit van het leven, wat voor mensen met chronische ziekte als MS aangenaam is. Het immuunsysteem wordt erdoor versterkt, dus mogelijke complicaties zullen minder zijn.

Tijdens de presentatie op 3 november zal in het bijzonder aandacht worden gegeven aan:

• Wat is Reflexzonetherapie?
  • Wat kun je ermee bereiken?
  • Wat is de toegevoegde waarde voor een MS-patiënt?

Na de presentatie kunnen de deelnemers een korte ontspannende reflexzonebehandeling krijgen door één van de aanwezige therapeuten.

De aanwezige therapeuten zijn allen aangesloten bij de VNRT (Vereniging van Nederlandse Reflexzone Therapeuten). Mocht de proefbehandeling u bevallen dan is het goed om te weten dat veel zorgverzekeraars de behandeling door deze therapeuten deels of geheel,via de aanvullende verzekering vergoeden.

U bent op donderdag 3 november van harte welkom en natuurlijk is de toegang gratis.

U kunt zich tot uiterlijk 1 oktober opgeven.

Let op: er is ruimte voor een maximaal aantal personen. Wij zullen de volgorde van aanmelding aanhouden.

Belangrijk

In verband met het aantal benodigde therapeuten vragen wij u het volgende:

Wilt u bij uw aanmelding opgeven of u wel of geen gebruik wilt maken van de proefbehandeling Reflexzonetherapie.

Locatie : Carlton Oasis, Curieweg 1, 3208 KJ Spijkenisse, telefoon: 0181-655222

Ontvangst : vanaf 19.15 uur

Aanvang : 19.45 uur

Einde : uiterlijk 22.15 uur.

Opgave : vóór 1 oktober per mail naar zuidhollandzuid@msvereniging.nl

of telefonisch op 010-4500836 (Sibilla Last) of