Contactgroep Strijen

Een tijdje geleden zijn we met een aantal mensen die van een rolstoel of scootmobiel gebruik maken een rondje door de winkelstraten van Strijen gelopen/gereden. De ambtenaar van de Gemeente Strijen van ruimtelijke ordening en inrichting was hierbij aanwezig. We kwamen verschillende obstakels tegen, zoals reclame borden, slechte bestrating enz. Maar de meeste last hadden we van de lukraak neergezette fietsen bij de diverse winkels.

Het blijkt dat het publiek geen flauw idee heeft hoe mensen  met rolstoelen en scootmobielen moeten tobben om hier langs te komen. Ook de ambtenaar had hier (omdat hij ook niets met rolstoelen te maken heeft) geen flauw idee van.

Afgesproken is nu dat er een bericht op de site van Strijen komt om het publiek hier op attent te maken. Vanuit de gebruikersgroep (waar dit initiatief vandaan komt) is gevraagd of er niet een flyer gemaakt kan worden om deze op te hangen (op een opvallende plaats) bij de winkeliers, en/of huis aan huis te verspreiden.

Hierbij enkele voorbeelden.

strijen3