Woensdagavond 27 februari schaarde onze contactgroep Gorinchem zich voor de 2e bijeenkomst dit jaar om de tafels in onze vertrouwde Boogflat.
Thema voor deze avond was ‘het belang van staan’ . Voor deze avond was de firma Levare Cura uitgenodigd om ons te informeren en te demonstreren op welke manier de door hen in de markt geplaatste hulpmiddelen bij kunnen dragen aan het zo lang mogelijk zelfstandig functioneren van mensen met mobiliteitsbeperkingen en dan met name op het gebied van opstaan uit bijv. stoel, rolstoel of bed en je dan staand kunnen verplaatsen richting toilet met behulp van de STRUZZO.
Echt een schitterend hulpmiddel waarvan we naar mijn mening in de nabije toekomst nog wel zullen horen. Zeker als we daarbij bedenken dat er van overheidswege steeds meer op gestuurd wordt mensen zo lang mogelijk zelfstandig te laten blijven wonen eventueel ondersteund door de mantelzorg.
De firma Levare was present met de medewerkers Greeth v.d. Ploeg, Erik Mulder en Juerd Stevens. Hun presentatie was gegoten in een interactieve lezing wat zorgde voor een boeiende en levendige discussie, die werd ingeleid door Greeth met een 5-tal prikkelende stellingen :
1.    DE ROLLATOR IS EEN GOEDE UITVINDING.
2.    IEDEREEN KAN STAAN.
3.    ALS IK IN EEN ROLSTOEL ZIT WORDT IK ANDERS BENADERD DAN WANNEER IK STA.
4.    ZITTEN IS TOPSPORT
5.    OPSTAAN IS BELANGRIJKER DAN STAAN.
Voor ons en voor u die dit verslag leest best spannend om over deze stellingen na te denken.
Na deze stellingen en verdere presentatie was er na de pauze voldoende tijd voor vragen en voor het zelf uitproberen van de Struzzo.
Een tweede apparaat wat werd getoond, gedemonstreerd en uitgeprobeerd was de THERA bewegingstrainer..
Voor verdere informatie kun je naar de website van Levare Cura    www.levarecura.com

Terug naar 2013                      Home ZHO