Tweede Kamer debatteert 10 juni a.s. over langdurige zorg.
Mezzo en MS Vereniging Nederland roepen u op om uw stem te laten horen over mantelzorg.

Op maandag 10 juni a.s. gaat de Tweede Kamer in debat over langdurige zorg. Mezzo, de landelijke vereniging voor mantelzorgers en vrijwilligerszorg, wil dat de stem van mantelzorgers zélf doorklinkt in het debat. Hiervoor roept zij op tot een digitale actie. MS Vereniging Nederland steunt dit initiatief. U kunt eraan mee doen door een reactie achter te laten op www.mezzo.nl/actie.

Waarom deze actie?
Er gaan steeds meer stemmen op om mantelzorgers te verplichten om voor een ander te zorgen. Verplichten is niet de juiste manier. Mantelzorgers en zorgvrijwilligers verlichten wél!

Wat is er volgens u nodig? Laat het weten!
Wat moet er volgens u gebeuren om mantelzorgers en zorgvrijwilligers te verlichten? Hoe kunnen zij op eigen wijze (blijven) zorgen? Laat uw reactie weten via www.mezzo.nl/actie. Op een digitale landkaart verzamelt Mezzo alle reacties. Voorafgaand aan het debat worden deze onder de aandacht gebracht bij Tweede Kamerleden. Zo zijn zij voor het debat op de hoogte van de wensen en ideeën van mantelzorgers en direct betrokkenen.

Breng anderen op de hoogte van de actie
Uw stem is belangrijk. Reden voor MS Vereniging Nederland om u van deze actie op de hoogte te brengen. Help mee en verspreid dit bericht binnen uw eigen netwerk, bijvoorbeeld via Twitter, Facebook of e-mail.
Op www.mezzo.nl/actie vindt u meer informatie.

Terug                                             Home