http://www.ongehinderd.nl/denhaag online

Op dinsdag 2 april lanceerde wethouder Baldewsingh van Volksgezondheid, Duurzaamheid, Media en Organisatie, in Pulchri Studio aan het Lange Voorhout 15, samen met de directeur van Voorall, Edwin Graafland, de nieuwe website voor Hagenaars met een beperking.

Met één druk op de knop werden de tot nu toe ingevulde Haagse toegankelijke locaties zichtbaar, waaronder ruim 80 horeca-gelegenheden.

Voor mensen met een beperking is het essentieel om zich vrij te kunnen bewegen in de stad. Van restaurant tot overheidsgebouw: van allerlei Haagse locaties en voorzieningen is terug te vinden hoe toegankelijk ze zijn voor onder andere rolstoelgebruikers of mensen die niet (goed) kunnen zien of horen. Bovendien zorgen bezoekers van de site ook zelf voor toevoegingen en extra informatie.

Ongehinderd.nl is een nieuw initiatief dat twee jaar geleden is gestart in Eindhoven. Den Haag is één van de eerste gemeenten die zich committeert aan de website. Voorall hoopt op een snelle uitbreiding naar andere steden zodat alle toegankelijkheidsinformatie centraal openbaar is.

Klik hier om het filmpje van de lancering te bekijken