Sinds 15 maart is Odette Koolhoven in dienst van de Stichting VTV (Vrije Tijd en Vorming) als beweegcoach. De beweegcoach is er speciaal voor mensen met een beperking die meer zouden willen gaan sporten/bewegen en ondersteuning kunnen gebruiken bij het vinden van een passende activiteit. De beweegcoach is ontstaan vanuit een samenwerking tussen de gemeente Den Haag, VTV, st. Mee, Steinmetz de Compaan en Sophia revalidatie. Een folder over de beweegcoach is in ontwikkeling en wordt binnenkort verspreid.

Mijn naam is Odette Koolhoven en vanaf dinsdag 15 mei 2011 ben ik werkzaam als Beweegcoach bij VTV Den Haag.

Sporten en bewegen is iets dat landelijk volop in de aandacht staat. Regelmatig sporten en bewegen houdt mensen fit en is goed voor sociale contacten.

De beweegcoach is in het leven geroepen om mensen met een beperking te helpen bij het vinden van een passende beweegactiviteit. De beweegcoach is er om te ondersteunen, begeleiden, stimuleren en voor het wegnemen van drempels.

Aan ondersteuning door de beweegcoach zijn geen kosten verbonden.

De beweegcoach is bedoeld voor inwoners van Den Haag met een lichamelijke, verstandelijke, psychische, of zintuiglijke beperking, een vorm van autisme of een chronische ziekte.

De sportvraag kan telefonisch of via een e-mail ingediend worden. Vervolgens ga ik in een persoonlijk gesprek kijken naar de wensen, (on)mogelijkheden en interesses. Daarna ga ik aan de slag om een passende bewegingsactiviteit te vinden. De beweegcoach biedt daar waar nodig begeleiding.

Zou u graag meer informatie willen of iemand willen aanmelden? Neem dan gerust contact met mij op!

Odette Koolhoven

Telefoonnummer: 070-3051919/ 06-11032034