Verslag van de bijeenkomst 20 oktober 2015

Bijeenkomst lotgenotencontact M.S. Goeree Overflakkee van dinsdag 20 oktober 2015.

Deze middag stond in het teken van gezond ziek zijn. Jiska de Klerk van Gezond Ziek ( https://www.facebook.com/gezondziek?fref=ts ) gaf hier een presentatie over.

Het werd een actieve presentatie waarbij de deelnemers aan het lotgenotencontact actief mee deden.

Jiska liet ons kennismaken met twee oefeningen om meer inzicht te krijgen in wat M.S. met ons doet en voor ons betekend.

De deelnemers deden enthousiast mee en een ieder voor zich kwam even met zijn eigen spiegelbeeld in contact. Een manier om meer te weten van jezelf en je relatie tot je ziek zijn. Na de presentatie was er genoeg tijd om vragen te stellen. Jiska mengde haarzelf tussen de aanwezigen en op die manier kon een ieder persoonlijk ook wat vragen aan haar stellen.

Verder was er deze middag ook voldoende ruimte om onderling ervaringen uit te wisselen, zowel voor de mensen met M.S. als de mantelzorger.

Het is altijd fijn om met gelijk gestemden te zijn, ook prettig dat Cura Mare de ruimte in Nieuw Rijsenburgh hier geheel kosteloos beschikbaar voor stelt inclusief koffie en thee voor de deelnemers.

Voor dit jaar was deze bijeenkomst de laatste van dit jaar, in het nieuwe jaar worden er weer nieuwe bijeenkomsten ingepland. Zie voor informatie www.msvereniging.nl/zeeland