Dinsdag 15 november 2016 hield het Lotgenotencontact M.S. GoereeOverflakkee de laatste bijeenkomst van 2016. Het thema deze keer was gezonde voeding en M.S.  Orthomoleculair therapeut Marieke Gerhards hield een lezing over gezonde voeding en de werking van voeding op het lichaam.

Het werd een boeiende presentatie met veel informatie over wat voeding voor het lichaam betekenen kan. Het lichaam maakt keuzes hoe de energie verdeeld wordt na b.v. het eten van een maaltijd gaat er veel energie naar de spijsvertering. Bij mensen met M.S. is vermoeidheid vaak een item, goed om te weten om wat rustig aan te doen na een maaltijd.

Een term van, “niet vullen maar voeden van het lichaam” kwam o.a. voorbij. Een mooie term wat de toehoorders aan het denken zet.

Er werden door de toehoorders ook vele vragen gesteld aan Marieke. Het bleek een onderwerp wat de meeste aanwezigen kon boeien. Voor meer informatie kunt u kijken op de site van Marieke Gerhards: http://rikarika.nl/

Met deze bijeenkomst in Nieuw Rijsenburg kwam een einde aan een serie van  bijeenkomsten dit jaar georganiseerd door MS vereniging nederland.

Wij danken dan ook Cura Mare voor het beschikbaar stellen van de ruimte.

Volgend jaar komen er weer nieuwe bijeenkomsten, de eerste  gepland op 31 januari 2017. Zet deze datum alvast in de agenda!

Dan wordt SlenderYou G.O. door de groep bezocht, later meer informatie hierover of te lezen op de site: www.msvereniging.nl/zeeland en facebook: https://www.facebook.com/msvereniginggoereeoverflakkee