Patiënten VolgProgramma

Wij nodigen u uit om deel te nemen aan het Patiënten VolgProgramma van het UMC Utrecht

Met deze oproep willen wij u vragen mee te werken aan het onderwijs van studenten geneeskunde aan de universiteit Utrecht.

Tijdens het tweede jaar van hun opleiding tot arts krijgen de studenten een onderwijs onderdeel dat het Patiënten VolgProgramma (PVP) wordt genoemd. Tijdens dit PVP onderdeel is het de bedoeling om de studenten te leren wat het betekent om chronisch ziek te zijn.

Hoe gaat iemand om met een ziekte? Hoe gaat de familie ermee om? Heeft iemand zich moeten aanpassen? Welke zorg is er nodig?

Docenten kunnen dat natuurlijk vertellen aan de studenten maar veel beter is het als u, als patiënt, dat zelf doet.

Hoe werkt dat dan?

De studenten krijgen in januari 2018 een voorbereidende bijeenkomst in werkgroepen. Daarna zullen zij u thuis bezoeken om een gesprek met u te hebben over de verschillende aspecten van het leven met een chronische aandoening. Zij doen dit in groepjes van twee of drie studenten. Over dit bezoek zullen zij een verslag schrijven dat weer besproken wordt in de werkgroepen. Uw naam zal vanzelfsprekend uit dit verslag worden weggelaten.

In februari/maart 2018 zullen de studenten u nogmaals bezoeken.

Bent u tussen de 10 en 70 jaar en woonachtig in of dichtbij de stad Utrecht, dan nodigen wij u graag uit om deel te nemen.

Mocht u interesse hebben, dan kunt u contact opnemen met Wilma Slagmolen (maandag, dinsdag en donderdag) op telefoonnummer: 088 – 7559589. Of per mail: w.slagmolen@umcutrecht.nl.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Maaike Kok, coördinator Patiënten VolgProgramma

Universitair Medisch Centrum Utrecht