Beweegcursussen

De leiding van een cursus houdt rekening met ieders persoonlijke mogelijkheden en heeft kennis van de aandoeningen.

Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan een van deze cursussen.

Tijdens de verschillende cursussen laten wij u zien dat bewegen niet alleen gezond is, maar ook gezellig en leuk.

Bewegen draagt bij aan zelfredzaamheid en brengt mensen met elkaar in contact.

Gezelligheid staat dan ook bij alle cursussen voorop. Hieronder ziet u een overzicht van het aanbod.

Van 22-24 september 2017 organiseert Stichting Aangepast Actief Nederland (AAN) voor de vijfde keer een watersportweekend vol actie, spel en ontspanning voor jongeren van 10 t/m 15 jaar met een lichamelijke beperking. Tijdens het weekend kun je leren zeilen, kanoën en als het weer het toelaat, waterskiën. Er is alle ruimte voor hoe jij het zou willen!

Heb jij zin in een bijzonder weekend op het fantastische watersporteiland ‘Robinson Crusoe’? Kijk dan voor meer informatie en aanmelden op de website van Stichting AAN.

Proeflessen

Organisaties en verenigingen met een aangepast aanbod uit De Ronde Venen, Stichtse Vecht en Woerden bieden de mogelijkheid om gratis of tegen een gereduceerd tarief deel te nemen aan hun activiteit. Onder meer aikido, boogschieten, dansen, handbal, yoga en allerlei andere vormen van bewegen worden aangeboden. Het complete aanbod vindt u door hier te klikken.

Regionaal Samenwerkingsverband

De gemeentes De Ronde Venen, Stichtse Vecht en Woerden vormen op het gebied van aangepast sporten het Samenwerkingsverband Utrecht-West. In de drie gemeentes zijn inmiddels 130 aangepaste sportmogelijkheden. Een groot en divers sportaanbod.

Meer informatie

Regioconsulent Sandra van Wijhe-Faase coördineert dit verband vanuit Sportservice provincie Utrecht. Mensen die woonachtig zijn in één van deze drie gemeentes en die advies willen over welke activiteit bij hen past, kunnen contact opnemen. Dit kan telefonisch: 030- 20 99 998 of via e-mail: sandra.van.wijhe@sportserviceprovincieutrecht.nl. Ook verenigingen, sportorganisaties en woonvoorzieningen kunnen met vragen op het gebied van aangepast sporten bij haar terecht.

De cursussen zijn speciaal geschikt voor mensen  met een chronische aandoening, zoals bijvoorbeeld een hart- en vaataandoening, reumatische aandoening, MS, astma of longaandoening of parkinson. Maar ook voor mensen met klachten als chronische vermoeidheid, rugklachten, futloosheid of weinig energie is de cursus geschikt en zijn ook in uw rayon voorhanden kijk daarvoor op de  webpagina

Twijfelt u of de activiteit geschikt is voor u of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met één van de consulenten aangepast sporten. Zij kunnen met u kijken of het beweegniveau en de intensiteit van de activiteit passen bij uw mogelijkheden.

Aanmelden en kosten

Aanmelden kan altijd door te klikken op www.aangepastsporten.nu of door een van onderstaande consulenten te bellen. Verschillen per actieviteit. Dit kunt u de eerste les contant en gepast meenemen en betalen aan de docent.