Over de MSVN Regio Utrecht

NOV 24  Themabijeenkomst medicinale cannabis en ALV aanvang 10.30 tot 13.30

Themabijeenkomst medicinale cannabis en ALV

De MS vereniging regio Utrecht biedt advies en ondersteuning, is belangenbehartiger van de Utrechtse leden, geeft informatie en voorlichting en organiseert contactbijeenkomsten.

Regio Utrecht bestaat uit negen rayons. De rayons organiseren lotgenoten bijeenkomsten en andere activiteiten voor MS patiënten en mantelzorgers.

Elk rayon heeft een coördinator die ook de contactpersoon is. Er is dus altijd een contactpersoon  en meestal een lotgenotengroep  bij jou in de buurt.

Klik op het trefwoord ‘Rayons’ in het menu aan de rechterkant en je ziet alle rayons van onze regio. Klik op het rayon waar je woont voor de contactpersoon bij jou in de buurt en de informatie over de bijeenkomsten en activiteiten.

De rayons zijn: De Bilt & Bilthoven / Eemland / Nieuwegein / Stichtse Vecht / Utrecht Stad / Veenendaal / Woerden / Zeist / MS café zie de afzonderlijke pagina s voor meer informatie uit uw rayon.

Lidmaatschap bijdrage

De Lidmaatschap bijdrage van de MSVN is in een aantal gevallen via uw ziektekostenverzekering te declareren dit gelt niet voor alle ziektekostenverzekeringen, het gaat hier om het vaste lidmaatschap geld de extra donaties zijn deels aftrekbaar van de belastingdienst. Onder bepaalde voorwaarden kunt u giften aan goede doelen aftrekken. Meer info.

lees verder: ANBI Belastingservice

Klik de foto bezoek en like ook onze regionale

klik krant en meld je aan voor onze digitale

Cognitie on tour

zaterdag 10 november 2018

Op zaterdag 10 november organiseert de MS vereniging Regio Utrecht in samenwerking met VUmc MS centrum Amsterdam een voorlichtingsbijeenkomst over cognitie bij MS. Voor de vorige bijeenkomst, in maart dit jaar, moesten wij mensen teleurstellen omdat de zaal overbezet was.

Cognitie
Bij mensen met MS zijn vooral een minder goed geheugen, het slecht kunnen plannen van taken, het overzicht behouden en een trager verwerken van informatie opvallend. Hierbij zien we verschillen tussen mensen met milde en progressieve beloopsvormen. We zien dat mensen met Primair Progressieve MS, in vergelijking met de andere beloopsvormen, meer moeilijkheden ervaren op het gebied van concentratie, snelheid van informatieverwerking en uitvoerende taken.

Vandaag is de tweede bijeenkomst geweest en was net als de eerst een groot succes met els gast spreekster Hanneke Hulst