Lidmaatschap bijdrage

De Lidmaatschap bijdrage van de MSVN is in een aantal gevallen via uw ziektekostenverzekering te declareren dit gelt niet voor alle ziektekostenverzekeringen, het gaat hier om het vaste lidmaatschap geld de extra donaties zijn deels aftrekbaar van de belastingdienst. Onder bepaalde voorwaarden kunt u giften aan goede doelen aftrekken. Meer info.

lees verder: ANBO Belastingservice

RAYONACTIVITEITEN

Cognitie-on-tour door professor Jeroen Geurts

In het najaar van 2017 start VUmc MS Centrum Amsterdam in samenwerking met MS Vereniging Nederland met een reeks van voorlichtingsbijeenkomsten door heel Nederland over cognitie bij MS.

Cognitie
Meer dan de helft (43-70%) van de mensen met MS ervaart problemen met het denkvermogen (cognitie). Deze klachten leiden tot sterk verminderde kwaliteit van leven en beperkingen in het dagelijks leven.

Expertisecentrum Cognitie
Het Expertisecentrum Cognitie zal niet alleen de hersenprocessen die verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van cognitieve problemen onderzoeken, maar zich ook richten op mogelijke behandelingen. Daarnaast is het creëren van meer bekendheid over deze klachten bij MS in Nederland een van de doelstellingen.

Regionale bijeenkomst
Op  24 maart  2018 wordt er door de regio Utrecht een
voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd, waarbij professor Jeroen Geurts de cognitielezing zal gaan geven in Utrecht van 14 – 16 uur.

Dit jaar worden er filmopnames gemaakt van het werk van Jeroen Geurst voor een documentaire.

De documentairemakers willen ook graag opnames maken bij de cognitielezing in Utrecht.

Ze zorgen er natuurlijk voor dat als er mensen niet in beeld willen, dat ook niet gebeurt.

De bijeenkomst begint om 14:00 uur en wordt gehouden:

PGO support, Daltonlaan 600, 3584BK Utrecht.

Ben je geïnteresseerd, houd deze datum dan vrij.

Marieke Kamerbeek (coördinator Utrecht Stad)
Albert Naber (coördinator De Bilt-Bilthoven)

Lees ook →      msvereniging.nl/regionale-werkgroepen/utrecht/utrecht-mensen-mv-multiple-sclerose-ms-gezocht/

Over de MSVN Regio Utrecht

De MS vereniging regio Utrecht biedt advies en ondersteuning, is belangenbehartiger van de Utrechtse leden, geeft informatie en voorlichting en organiseert contactbijeenkomsten.

Regio Utrecht bestaat uit negen rayons. De rayons organiseren lotgenoten bijeenkomsten en andere activiteiten voor MS patiënten en mantelzorgers.

Elk rayon heeft een coördinator die ook de contactpersoon is. Er is dus altijd een contactpersoon  en meestal een lotgenotengroep  bij jou in de buurt.

Klik op het trefwoord ‘Rayons’ in het menu aan de rechterkant en je ziet alle rayons van onze regio. Klik op het rayon waar je woont voor de contactpersoon bij jou in de buurt en de informatie over de bijeenkomsten en activiteiten.

De rayons zijn: De Bilt & Bilthoven / Eemland / Nieuwegein / Stichtse Vecht / Utrecht Stad / Veenendaal / Woerden / Zeist / Jongerencontact (MS café) zie de afzonderlijke pagina s voor meer informatie uit uw rayon.

Klik de foto bezoek en like ook onze regionale

klik krant en meld je aan voor onze digitale