Rolstoelplaats in vliegtuig

mszien-110302-zelfde-stoel-zelfde-rechten-1

In het Supportmagazine (een magazine over leven, wonen en werken met een lichamelijke beperking) stond een artikel over reizen met een vliegtuig als je aan een rolstoel gekluisterd bent.

Het sprak ons direct aan en waren eigenlijk verbaasd, dat we daar zelf nooit aan gedacht hadden. Ja, je neemt soms dingen zoals ze zijn…..

De Amerikaanse non-profitorganisatie All Wheels Up voert campagne voor een rolstoelplaats in het vliegtuig, want wereldwijd kunnen veel rolstoelgebonden mensen niet per vliegtuig reizen. Met een petitie, een vliegtuigcrashtest en een dialoog met de vliegtuigindustrie hopen ze een rolstoelplaats te realiseren.

Wij vinden dit zo’n goed idee, dat we jullie willen vragen om heel even de tijd te nemen om bijgesloten artikel te lezen en daarna  je stem te laten horen d.m.v. het plaatsen van je mailadres (huisadres e.d. hoeft niet!!) .

En als je het ermee eens bent, dan mag je deze mail ook zo doorsturen naar jouw familie, vrienden enz.  Graag zelfs! Het is zoiets als : “hoe meer zielen hoe meer vreugd”.  Maar dan wel in een vliegtuig!