Bewegen en Dansen voor mensen met MS!

Op zaterdagmorgen 28 oktober organiseerde ‘Dance for Health’ in samenwerking met de MS vereniging Zuid-Limburg (met medewerking van Zuydeland MC, academisch MS centrum Zuid-Limburg en Sanofi Genzyme) een workshop: Fitter en Energieker met het bewegingsprogramma van ‘Dance for Health’. Bewegen is gezond! Zeker voor mensen met MS, Parkinson en Reuma.
Er wordt gewerkt aan balans, flexibiliteit, kracht, coördinatie en houding. In de fysieke training wordt ook je creativiteit geprikkeld, zodat je je eigen kracht en mogelijkheden kunt (her)ontdekken, waardoor je je energieker, fitter en beter gaat voelen. Ankie Til van ‘Dance for Health’ benadrukte: iedereen kan mee doen. Ook als je niet kunt dansen, rolstoel gebonden bent of gebruikt maakt van een rollator.
Dance for Health foto 1

De inleiding van Ankie Til werd door de 18 aanwezigen aandachtig gevolgd. Deze inleiding werd aangevuld met een video die een goed beeld gaf van een ‘Dance for Health – groep’, die al langer met dit bewegingsprogramma werkte. Daarna was het de beurt aan onze leden om zelf ‘Dance for Health’ te ervaren.
Dance for Health foto 2

Onder leiding van een ervaren danslerares werden al zittend de eerste ‘bewegingen’ in gang gezet.
Onder begeleiding van passende, rustgevende muziek werden de bewegingen uitgebreid naar andere lichaamsdelen, de benen van de vloer en de handen in de lucht. Van zitten naar staan zover dat mogelijk was. Iedere aanwezige bracht naar eigen kunnen zijn lichaam in beweging!!
Dance for Health foto 3

Dansen daagt niet alleen het lichaam maar ook de geest continu uit.
Deze therapie moet verder reiken dan een fysieke inspanning die gericht is op het bestrijden van symptomen.
Na 2 uur zat de workshop er op. Moe, voldaan, en een bijzondere ervaring rijker keerde iedereen huiswaarts. Komt er een vervolg?
Ja, bij voldoende belangstelling gaat er in Sittard, medio december 2017 /jan. 2018 een groep van start.
De eerste maand dansen is gratis en geheel vrijblijvend. Mocht je na die maand lid willen worden van Dance for Health, dan kost dit €35,- per maand voor één persoon en €55,- per maand voor een partnerlidmaatschap. Met het lidmaatschap mag je onbeperkt dansen bij alle lessen in Nederland en kun je gratis naar publieksmomenten en dansdagen van Dance for Health.
Aanmelden bij: www.danceforhealth.nl o.v.v. deelnemer groep in Sittard.
Voor verdere vragen of informatie kun je ook contact opnemen met: info@danceforhealth.nl