Lettergrootte: e e Sitemap

Zuyderland Experience Sittard-Geleen en Heerlen.

De eerste Zuyderland Experience vond plaats op zaterdag 16 maart.
De vele bezoekers gingen in gesprek met medewerkers bij de vele stands, schreven zich in voor een van de rondleidingen of lieten hun kinderen het avontuurlijke ‘Zuydiepad’ lopen. Er was dan ook ontzettend veel te doen, omdat iedereen zijn of haar ‘stukje Zuyderland’ graag liet zien aan iedereen die geïnteresseerd was.

Voor het eerst werden ook diverse patiëntenorganisaties uitgenodigd.
Deze ‘open dag’ was tevens de dag van én voor de Zorg!
Een goede reden om hier aan deel te nemen en de MS Vereniging én onze werkgroep MS Vereniging Zuid-Limburg te presenteren!
Het Academisch MS-Centrum Limburg bevindt zich in Zuyderland Sittard-Geleen vandaar de keuze voor locatie Sittard-Geleen.

De MS Vereniging presenteerde zich met een uitgebreide informatie tafel. Vanaf het startsein om 10 uur tot de afsluiting rond 15 uur is er doorlopend informatie verstrekt o.a. middels gesprekken, de diverse folders van de MS Vereniging en de MS Experience Toolkit.

Tijdens de gesprekken kwam regelmatig de vraag: Wat is MS?  Is het zoiets al ALS?  Zoveel klachten bij MS?  Ik ken iemand met MS en die zit in een rolstoel.  Men denkt nog (te) vaak dat het een spierziekte is.

Met 3 man – vrouw sterk,  Piet, Manita en José, gaven we tekst en uitleg.
De MS Experience Toolkit werd nieuwsgierig bekeken en diverse malen ingezet.
Vaak ter verduidelijking of versterking van antwoord en/of vraag.

Enkele reacties van de ‘testers’: – Waarom liggen hier zwemvliezen? Wat is de link met MS?  – Doodvermoeiend, inderdaad!  – Een bijzondere ervaring, nooit gedacht dat het zo’n breed raakvlak heeft.  – Jeetje, nooit bij stilgestaan dat dit er allemaal bij kan horen. – Het is aan jullie niet te zien dat jullie MS hebben.  – Wat goed dat jullie hier zijn. Bedankt voor de uitleg!!-

Een drukke, vermoeiende maar zeer waardevolle dag!! Veel bezoekers gesproken en van informatie voorzien. We hebben gewerkt aan naamsbekendheid van de MS Vereniging en onze werkgroep. Laten zien en voelen hoe het is om MS te hebben.
Wij kijken terug op een geslaagde samenwerking met Zuyderland.
Een actie voor herhaling vatbaar!