Lettergrootte: e e Sitemap

september

25sep19:0021:00FeaturedMS Informatieavond SGJ Weert19:00 - 21:00 St. Jans gasthuis Weert, St. Jans Gasthuis, Vogelsbleek 5, 6001 BE Weert Evenement georganiseerd door: St. Jans Gasthuis Weert Evenement type:Brabant Zuid-Oost,Noord en Midden Limburg,Zuid Limburg

Korte terugblik van de themabijeenkomst: De notaris, 9 nov. 2018.

Notaris Maurice Dassen ( Palmen & Dassen notarissen) heeft de aanwezigen een succesvolle en zeer informatieve avond bezorgd.
De diverse onderwerpen met betrekking tot ‘het testament’ werden op een rustige en uitgebreide wijze behandeld:
Erfrecht – wettelijke regeling – + wettelijke regeling gehuwd /partner.
Erfbelasting en vrijstellingen.
Soorten langstlevende –testament:
Keuze testament, Tweetrapstestament, Vruchtgebruiktestament.
Notariële volmacht – levenstestament, enz……

De aanwezigen kregen ruim de gelegenheid om hun vragen te stellen.

Bewegen en dansen voor mensen met MS!

Op zaterdagmorgen 28 oktober organiseerde ‘Dance for Health’ in samenwerking met de MS vereniging Zuid-Limburg (met medewerking van Zuydeland MC, academisch MS centrum Zuid-Limburg en Sanofi Genzyme) een workshop: Fitter en Energieker met het bewegingsprogramma van ‘Dance for Health’. Bewegen is gezond! Zeker voor mensen met MS, Parkinson en Reuma.
Tekst van Piet Booij. Er wordt gewerkt aan balans, flexibiliteit, kracht, coördinatie en houding. In de fysieke training wordt ook je creativiteit geprikkeld, zodat je je eigen kracht en mogelijkheden kunt (her)ontdekken, waardoor je je energieker, fitter en beter gaat voelen. Ankie Til van ‘Dance for Health’ benadrukte: iedereen kan mee doen. Ook als je niet kunt dansen, rolstoel gebonden bent of gebruikt maakt van een rollator.

Wat doet uw regionale werkgroep voor u?