Lettergrootte: e e Sitemap

Voor het onderzoek Project Y zijn wij, Reinier de Ruiter en Floor Loonstra, arts-onderzoekers van het MS Centrum Amsterdam, op zoek naar alle mensen die in 1966 in zijn geboren in Nederland met de diagnose MS. In Project Y zoeken we de oorzaak van de verschillen in het ziektebeloop tussen mensen met MS.

Floor Loonstra en Reinier de Ruiter

Achtergrond en doel van het onderzoek De ziekte MS verloopt bij iedereen anders. Zo begint de ziekte bij de één als hij/zij 20 jaar oud is en bij de ander pas na het veertigste jaar. Sommige mensen met MS belanden in een rolstoel, terwijl anderen na vele jaren MS geen beperkingen hebben. Het doel van dit onderzoek is om beter te begrijpen waarom MS bij iedereen anders verloopt.

Contact Indien wij u (geheel vrijblijvend) het informatiepakket Project Y mogen toesturen, vragen wij u contact op te nemen via projectY@vumc.nl of 020 4440717.
Als u niet mee wilt doen aan het onderzoek en verder geen informatie wilt ontvangen, willen we dat ook graag weten. Voor het slagen van het onderzoek is het heel belangrijk om te weten hoeveel mensen met MS er in 1966 geboren zijn.

Flyer Project-Y