Ziekenhuizen gaan failliet, zorgpremies stijgen; Waar blijft de stem van de patiënt?

De premies voor de zorgverzekering gaan volgend jaar flink omhoog, de sterkste stijging van de afgelopen jaren. Al langere tijd wordt gewaarschuwd dat de uitgaven voor de zorg aan het stijgen zijn, geld dat onder andere via de zorgpremies moet worden opgebracht. Aan de andere kant gaan ziekenhuizen failliet. Ook sommige Overijsselse ziekenhuizen kampen met financiële problemen. Patiënten in Overijssel maken zich zorgen. Bij Zorgbelang komen regelmatig klachten, meldingen en goede ideeën van patiënten binnen om ziekenhuiszorg te verbeteren én/ of geld te besparen.

De stem van patiënten

Veel verhalen en goede ideeën van patiënten komen niet verder dan een gesprek op een feestje of andere gelegenheid. Daar brengt Zorgbelang Overijssel verandering in. Zorgbelang Overijssel komt op voor Overijsselse patiënten. We willen de stem van patiënten laten horen, juist nu veel ziekenhuizen in een moeilijke financiële situatie zitten. De zorg aan patiënten staat voorop en juist zij kunnen als geen ander meedenken over verbeteringen.

Doe mee!
Vindt u het ook belangrijk dat kwaliteit van zorg goed en betaalbaar blijft? Help mee en vertel uw ervaring of verbeteridee. Vul hier de 5 vragen in. Meedoen kan tot uiterlijk 9 december 2018.

Kent u anderen die ook mee kunnen doen?
Zijn er mensen in uw omgeving die hun ervaring of verbeteridee over een ziekenhuis in Overijssel zouden kunnen delen? Stuur hen dan gerust dit bericht toe zodat we samen de ziekenhuiszorg goed en betaalbaar houden. Let op! Meedoen kan tot 9 december 2018. Vul hier de 5 vragen in. (Werkt de link niet? Ga dan naar www.ziekenhuis.ga).
We willen iedereen die bijdraagt aan goede en betaalbare ziekenhuiszorg alvast hartelijk voor hun inzet!