Lettergrootte: e E Sitemap

Nederland kiest op 17 juni voor het eerst een ‘Minister van Gehandicaptenzaken’. Deze verkiezing is een initiatief van KRO-NCRV. Ons kandidaat-bestuurslid Boaz Spermon is één van de zes overgebleven kanshebbers voor de functie.

Als Boaz tot minister wordt gekozen, komt hij aan het hoofd te staan van een nieuw op te richten ‘ministerie’, dat opkomt voor zo’n 2 miljoen Nederlanders met een handicap. Hij gaat niet echt de kamer in, maar moet lobbyen, wetgeving ter discussie stellen, nieuwe ideeën lanceren en goede plannen in de praktijk brengen. Formeel heeft Hugo de Jonge als minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport de gehandicaptenzorg nog steeds onder zijn hoede.

6 overgebleven kandidaten
Na de lancering van het idee van de ‘ministerspost’ door KRO-NCRV, meldden zich 130 kandidaten. Na selectierondes bleven er nog zes over, waaronder dus ‘onze’ Boaz Spermon. Samen met de andere vijf overgebleven kandidaten voert hij momenteel druk campagne, onder meer via social media. MS Vereniging Nederland steunt uiteraard de campagne van Boaz Spermon via deze website, Twitter en Facebook.

Boaz Spermon
Boaz Spermon heeft MS en onderging 3 jaar geleden een stamceltransplantatie (aHSCT) in Zweden en sindsdien is de actieve MS in remissie.

Vorige week lichtte Boaz in het televisieprogramma M toe waarom juist hij Minister van GehandicaptenZaken moet worden:

De pitch van Boaz Spermon in het televisieprogramma M

Lucille Werner presenteert op 17 juni op NPO 1 om 21.15 uur de live-show ‘Minister van Gehandicaptenzaken’ waar de minister zal worden gekozen.