Lettergrootte: e e Sitemap

Scootmobiel en fietstocht t.g.v. Wereld MS dag 2019
Locatie: Schoorlse Duinen op 22 mei 2019

Op een zonnige dag in mei, met beter weer dan voorspeld, organiseerden wij onze 4e scootmobiel en fietstocht ter gelegenheid van Wereld MS dag 2019. De datum, de locatie en de uitbreiding van het aantal organisatoren van de tocht zorgden ervoor dat we met een behoorlijk grote groep van ruim 35 deelnemers de tocht konden ondernemen.

Na ontvangst met koffie en appelgebak bij ons vertrekpunt bij Buitencentrum Schoorlse Duinen konden de deelnemers die gebruik maakten van leenscoots en fietsen deze in ontvangst nemen. We konden hiervoor beschikken over 7 leen-scootmobielen en 4 leen-fietsen.

Onder begeleiding van twee vrijwilligers van Staatsbosbeheer konden we vertrekken, getooid in de welbekende rode polo’s met de tekst Wereld MS dag. Iedereen voorzien van een goodiebag waarin naast informatie en hebbedingen van de MS Vereniging, ook donaties van lokale ondernemers zaten zoals een zelf te vullen waterfles en een appeltje.

Helaas waren drie van de leen scootmobielen afgesteld op een maximale snelheid van 6,3 km per uur waardoor de groep al snel uiteen viel in twee delen. Beide delen kregen wel hun eigen gids mee. Onderweg werd het nodige over de omgeving verteld en hoe men bij Staatsbosbeheer het tweede deel van haar naam “Beheer” super serieus neemt. De duinbrand van enige jaren geleden had nog maar hier en daar sporen achter gelaten. Verder krijgt het duingebied zoveel mogelijk weer het aanzien van vroeger door het uitdunnen van dennenbossen waardoor de heide, loofbomen en zandverstuivingen weer kans krijgen om in alle pracht te tieren.

Halverwege de rit kon de lunch bij Hargen, aan het strand van Schoorl, worden genuttigd. Deze bestond uit een kopje tomatensoep, een broodje kroket en een stevige boterham met beleg naar keuze en een drankje naar keuze. Omdat het eerste deel van de tocht slechts circa 6,5 km was sloot ook het langzamere deel van ons gezelschap spoedig aan waardoor ook zij ruim voldoende tijd hadden om de lunch te gebruiken.

Na de lunch vervolgden we onze weg die voor het grootste deel over andere wegen leidden als de heenrit. Ook deze rit was vergelijkbaar lang als de heenrit zodat we totaal zo’n 13 km hadden afgelegd bij terugkomst bij het buitencentrum.

Toen iedereen weer verzameld was namen we afscheid van elkaar met de door velen uitgesproken hoop voor herhaling van de scootmobiel en fietstocht in 2020.

Onze dank gaat uit naar onze sponsoren die ons in staat stelden van deze tocht weer een succes te maken:

• Het landelijk bureau van de MS Vereniging Nederland voor ondersteuning, polo’s en goodybags;
  • Quingo 5-wiels scootmobielen voor het beschikbaar stellen van 6 leen scootmobielen en verzorging van begeleiding door twee medewerkers voor het geval van panne;
  • Welzijn Bergen voor het beschikbaar stellen van 1 scootmobiel vanaf De Sanderij;
  • Een donateur die anoniem wenst te blijven voor de koffie en appeltaart bij ontvangst;
  • Subway Alkmaar Centrum voor de lekkere koeken in de goodybags;
  • Fysiotherapie Elisabeth voor het water flesje, appels en zonnebrand;
  • Raat Fietsverhuur Schoorl voor het beschikbaar stellen van 4 elektrische fietsen;
  • De Omring voor pennen en sleutellaynards.

De deelnemers waren uiteraard onmisbaar voor het houden van de tocht dus ook aan hen onze dank.

We waren verder heel blij met de uitbreiding die we als organiserend team mochten ervaren doordat Ronald Bok, Mariëtte Endel en Marjan Vriesman zich aansloten. Zij zorgden niet alleen voor de gemaakte afspraken met het Buitencentrum, met onze gidsen en met Hargen, maar ook voor vele gesponsorde zaken en last but not least voor een forse uitbreiding van het aantal deelnemers aan de tocht van dit jaar!

De inspanningen van Margo van der Kolk hebben ertoe geleid dat we dit jaar voor de eerste keer met “mijnactievoorms” bij konden dragen aan sponsoring van onze Vereniging. Deze sponsor site blijft nog open voor donaties tot 1 juli 2019.

Namens het hele team bedanken we iedereen. De deelnemers, de sponsoren, de cateraars en de gidsen en iedereen die gerekend had op naamsvermelding maar die ik in dit overzicht vergeten ben.

Namens het gehele organiserend team Peter, Margo, Ronald, Mariëtte, Marjan en Donald.

Donald Lupescu

BBQ 18 mei

Vandaag was we onze jaarlijkse BBQ voor de leden.
Helaas was onze spreekster ziek maar de sfeer was er gelukkig niet minder om.
Na het openingswoord van Amunda ging de gezellige middag van start vol geklets, lekker eten en drinken.

BBQ kok Bernard heeft ons weer heerlijke gerechten voorgeschoteld. Bernard, onze dank is groot!

Er werden ook nog boeken en flessen wijn te koop aangeboden, de opbrengst hiervan gaat allemaal naar de MSVN.

Lieve mensen allemaal bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer maar weer!

Themabijeenkomst 9 maart

Zaterdag 9 maart was het zover, de eerste themabijeenkomst van de twee samen
gevoegde regio’s Haarlem en Noord Holland Noord, boven het kanaal, namelijk in
Heerhugowaard.

De middag werd goed bezocht, we zagen veel nieuwe gezichten. We begonnen met
een kopje koffie of thee en nadat iedereen een plekje had gevonden werd
vrijwilligster Karin Huizing gehuldigd omdat ze al vijf jaar(!) vrijwilligerswerk doet voor
de MS vereniging.

De presentatie ging over MS en STRESS en werd gegeven door Charles Crown.
Daarna was er gelegenheid om onder het genot van een drankje gezellig na te
praten en daar werd goed gebruik van gemaakt.

Kortom het was een gezellige middag en we hopen iedereen te zien op de volgende bijeenkomst!

************************************************************************

20 februari was het zover… gezellig samen stamppot eten.

We hebben met ruim 20 man heerlijk stamppot gegeten in Velserbroek bij Villa Westend.
Gezellig avondje met een  prachtig uitzicht over een plas.
Een leuke tip voor de woensdag voor iedereen: Voor weinig geld lekker makkelijk erop uit, stamppot voor €4,50

P.s. er ging 140 kilo boerenkool doorheen vanavond en ruim 100 kilo hutspot, had Donald nog even naar geïnformeerd.

We hebben het dus laten smaken!

************************************************************************************************************

De nieuwjaarsbijeenkomst

26 januari was het dan zover! De nieuwjaarsbijeenkomst van onze nieuwe regio Noord Holland!
Piet Paree bleef maar graven…Een leuk, boeiend verhaal, goed verteld in een pakkende muzikale omlijsting. Aansluitend met lekkere hapjes naast de cake verzorgd door Nathalie en gezelligheid met alle mensen die aanwezig waren.

Allemaal bedankt!