Verslag Middag “De Kracht van Limburg” Netwerk in Uitvoering

Namens de regio M.S.V.N. Noord Midden Limburg heeft ondergetekende deelgenomen aan het programma van 29 juni ’17 van 14.00-19.00 uur in de SIF fabriek te Panningen.

Om 14.00 uur was de ontvangst, het aanmelden voor de workshops en entree act Gewoon Doen. Het was een drukte van jewelste met plm. 500 aanmeldingen uit de provincie Limburg en omgeving.

Van 14.30 uur tot 16.00 uur waren we getuige van een talkshow, debat en presentaties van o.a. gedeputeerde Marleen van Rijnsbergen, Bert Nelissen voorzitter Innovo, Maria Janssen, coördinator Academische Werkplaats Publieke Gezondheid, Jan Zuidam, voorzitter Limburgse werkgeversvereniging, Vince Meens, ondernemer Smartcampus/Brightlands.

Ook werd de digitale parelkaart gepresenteerd, voorbeeld van een netwerk in uitvoering waarin 4 mensen vanuit verschillende groepen samen stappen kunnen zetten.

Daarna de Kick-off van samenwerking Provincie Limburg met fondsen voor burgerinitiatieven. Er werd speciaal gewezen op het Oranje fonds en het Steunfonds waar door velen gebruik van wordt gemaakt.

Als afsluiting van het 1e blok een optreden van Rapper Richandell en husband Under Construction.

Om plm. 16.30 uur werden we verwacht in de fabriekshal waar we elkaar konden ontmoeten, dwarsdenken en meedoen. Aan de slag met pitsches en workshops. Ik had gekozen voor Mark-Us familie huis i.o. door Monique Biloro. Een idee van een woonvorm, waarbij “zorg voor elkaar” met o.a. familie gedaan wordt en het item was Meedenken en op ideeën komen.

De volgende workshop van 17.15 uur tot plm. 17.45 uur had ik gekozen voor sociaal ondernemerschap door Tom Vaessen en Kim Hendriks van de Impact Fabriek.

De impactfabriek is dit jaar gestart als dé plek in Noord Limburg om Sociaal ondernemerschap zichtbaar, bespreekbaar en uitvoerbaar te maken. Hoe kunnen wij onze eigen reikwijdte, community en daarmee onze impact vergroten?

Er werd goed gezorgd voor de inwendige mens, een verscheidenheid van drankjes en hapjes stonden voor ons klaar.

Om plm. 19.00 uur werden we weer terug veracht op het hoofdpodium voor het gezamenlijk oogsten met Marleen van Rijnsbergen&Theo Bovens Commissaris van de Koning, een presentatie Magazine: Limburg: “waar het bloeit en het kraakt” een optreden van de Limburgse Troubadour Dan Vanhoudt, afsluitend een bruisende modeshow met 100% Heerlen, Cammy’s Studio en Athos.

Van 19.00 tot 20.00 uur was er tijd voor natafelen, netwerken en nagenieten….

Vanwege andere verplichtingen die dag kon ik zelf niet langer blijven dan 18.30 uur.

Ik kijk persoonlijk terug op een verbindende, informatieve middag waarin de mogelijkheden werden gelegd tot inkijk in een vernieuwde veranderde werkwijze in de vorm van samenwerking tot het behalen van je doelen voor jezelf, je organisatie, je onderneming op een sociale, holistische wijze.

Meer informatie vind je op:  De vereniging Limburg

Linda van Ooijen.