Maasbreese zet europese actie op voor MS

Op 25 mei organiseert Ans Vaessen bijna 40 rondleidingen door Londen. Iedereen kan zich opgeven voor de rondleidingen en daarmee meteen Multiple Sclerosis Trust steunen. Ook in andere Europese (hoofd)steden worden op dezelfde dag rondleidingen georganiseerd in het kader van de actie “20in20”.

Ans Vaessen, voormalig Maasbreese en initiatiefnemer, wil met deze actie op donderdag 25 mei in 20 uur tijd £20.000 inzamelen voor Multiple Sclerosis Trust. Deze stichting informeert mensen over de ziekte Multiple Sclerosis en helpt patiënten hun leven dragelijker te maken.

MS is een aandoening van het centrale zenuwstelsel, dit kan tot verschillende klachten leiden zoals krachtverlies of vermindering van zintuigen zoals zien en voelen. “Je bent nog geen 30 en hebt dromen over carrière, kinderen en reizen”, vertelt ze. “Als je hoort dat je waarschijnlijk MS hebt gaat je leven er opeens heel anders uit zien”. Gelukkig kan ze nu bijna 10 jaar later zeggen dat de symptomen niet terug zijn gekomen. “Dat geldt helaas niet voor iedereen. Daarom wil ik iets doen voor deze stichting, die MS patiënten helpt en ondersteunt.”

Op Hemelvaartsdag geven bijna veertig lokale gidsen, waaronder Ans zelf, samen twintig uur lang rondleidingen door Londen. Te voet of met de fiets, van heel vroeg tot ’s avonds laat. Deelnemers kunnen ook gebruik maken van thema rondleidingen over oa. Shakespaere of David Bowie. Voor mensen met een fysieke beperking zijn er speciale rondleidingen ontwikkeld die rolstoeltoegankelijk zijn. Er is ook gedacht aan de mensen die liever thuis blijven. Er zijn namelijk ook online virtuele touren te boeken. Boeken en doneren kan via de website www.20in20.London