Rayon Ede-Wageningen e.o.

Algemeen
We organiseren diverse activiteiten voor  MS-patiënten. Natuurlijk zijn een partner, familielid of kennis ook van harte welkom. Tweemaal per jaar  wordt er een programma gemaakt, voor ieder wat wils. Lotgenotencontact en informatievoorziening zijn een belangrijk speerpunt bij de invulling van het programma.

Hieronder krijgt u een indruk  van wat wij zoal organiseren:

‘Kaffee aan huis’ – Huiskamergesprekken
In informele sfeer kan je praten mét en luisteren naar lotgenoten over wat je bezighoudt in het dagelijkse leven. Bij één van de leden thuis  komen er zo’n  8 tot 10 personen  die met elkaar in gesprek gaan. Onderwerpen die aan bod komen worden op de avond zelf aangedragen. Genoeg om met elkaar over te spreken,  b.v. de zorgverzekering, opname ziekenhuis, contact met medici  en ook de leuke dingen die je meemaakt .

Themabijeenkomsten/informatieavonden
Voor een themabijeenkomst wordt een deskundige uitgenodigd om over een specifiek onderwerp te spreken. Regelmatig wordt dit georganiseerd in samenwerking met de  Verpleegkundig MS consulent van ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede. Hierbij proberen we in te spelen op de onderwerpen die door onze leden worden aangedragen. Denk bijvoorbeeld aan WMO, medicatie voor MS-patiënten, revalidatie-arts, fysiotherapie en de neuroloog.

Gezellige uitjes
In ongedwongen sfeer gaan we met elkaar een cultureel bezoek doen. Denk bijvoorbeeld aan een dierentuin, de bioscoop, natuurpark de Hoge Veluwe of een museum. Natuurlijk is het altijd een bestemming die voor iedereen toegankelijk is.

Lekker eten
2 x per jaar gaan we ook gezellig en lekker iets eten met elkaar. Aan het begin van de zomer iets van een pannenkoek, barbecue of pizza. Dit wordt altijd gepland op een middag. In december is er in de avond het traditionele Kerstdiner in een sfeervolle locatie.

Vlegeldag
Om de activiteiten gratis dan wel tegen een geringe vergoeding aan te kunnen bieden zijn er jaarlijks een heel aantal vrijwilligers actief op de Vlegeldag in Bennekom.   Tijdens deze braderie, op de laatste woensdag in augustus, worden er lootjes verkocht voor het ’rad van fortuin’. Met de  opbrengst kunnen we dan een heel jaar lang de kosten gering houden voor de activiteiten die we organiseren.

Nieuwjaarsbijeenkomst
In het nieuwe jaar komen we bij elkaar voor de inmiddels ook traditionele nieuwjaarsbijeenkomst, waarbij we elkaar na de feestdagen weer ontmoeten en het beste willen toewensen.

Het meest recente programma is op deze website te vinden bij Ede-Wageningen/Agenda.

Huisbezoek
Als je net de diagnose hebt MS hebt gekregen en lid bent geworden van de MS vereniging, dan wil je misschien graag met een vrijwilliger / lotgenoot van de MS vereniging praten over de vragen die er bij je zijn. Daarom wordt er na aanmelding van een nieuw lid binnen onze afdeling altijd contact opgenomen door de coördinator om te vragen of er behoefte is aan nadere toelichting of een huisbezoek. Uiteraard mogen bestaande leden ook vragen om een huisbezoek. Dat kan om diverse en -of uiteenlopende redenen b.v. over aanpassingen in de woning of persoonlijke kwesties.

Om op de hoogte te blijven kunt u ons ook  volgen op facebook.com/MSVN Ede-Wageningen