Wandeling zondag 6 mei

Zondag 6 mei hebben we een wandeling gemaakt in het natuur- en recreatiegebied Engbergen in Gendringen. Het was een zonovergoten warme dag, met gelukkig ook een lekker windje. Nadat we als groep compleet waren, zijn we op weg gegaan. We waren in totaal met 14 personen. Een mooie opkomst!

Nadat we 1/3 van de route erop hadden zitten, hebben we een stop gemaakt bij Restaurant Engbergen. Dit ligt op een heuveltje. Heuveltje op ging prima, ook voor de scoot. We hebben heerlijk aan 2 picknicktafels gezeten op een plek in de schaduw. Daar was het heerlijk vertoeven. We hebben genoten van koffie/thee met appelgebak of een saucijzenbroodje. We zijn vaker op deze locatie geweest en kwamen wederom tot de conclusie: wat een fijne locatie is dit.

Vervolgens moesten we weer de heuvel af. Eén van de mogelijkheden is het nemen van de glijbaan. Dat is gedaan door een paar personen. Tja, daar sta je dan aan de verkeerde kant van de heuvel. Dan maar weer via het wandelpad de heuvel op. Zie één van de foto’s waarbij iemand van de glijbaan af gaat.  En ook heuveltje af ging prima met de scoot. Iedereen is zonder kleerscheuren de heuvel op en af geweest.

Vervolgens verder met de wandeling. De volgende stop is een uitkijkpunt. Zie foto. Daarna vol in de zon terug naar de parkeerplaats. De nodige vitamine D hebben we wel opgebouwd tijdens deze wandeling.

De conclusie was: voor herhaling vatbaar!