RAYON DOETINCHEM – ALGEMEEN

Twee maal per jaar komt er een programma uit voor het komende seizoen. Deze versturen wij alleen per e-mail vanwege kostenbesparing.  Op aanvraag kan het progamma eventueel via de post verstuurd worden. De activiteiten die vermeld staan op het programma zijn uiteraard bedoeld voor MS patiënten maar de MS-patiënt mag altijd iemand meenemen. Dat kan een partner, een familielid of vriend/vriendin zijn.

Hieronder een impressie van wat wij organiseren:

INDIVIDUEEL CONTACT EN HUISBEZOEK

Er is persoonlijk contact mogelijk met onze vrijwilligers via telefoon en e-mail. Op verzoek van leden worden er tevens huisbezoeken afgelegd. Twee vrijwilligers komen bij je langs voor een praatje. Deze mensen hebben zelf ook MS zodat ze zich goed kunnen verplaatsen in jouw situatie. Nieuwe leden worden nagebeld met de vraag of men een huisbezoek op prijs stelt.

GROEPSBIJEENKOMSTEN

Themabijeenkomsten/Infoavonden

Deze avonden zijn meestal van 19:30 tot 21:30 met of zonder een spreker. Er is altijd gelegenheid om vragen te stellen. Over het algemeen worden deze avonden gehouden in de Stadskamer te Doetinchem.

Tevens organiseren wij in samenwerking met het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem eens per twee jaar een informatiebijeenkomst. Deze wordt dan gehouden in het auditorium aldaar. Tijdens deze avonden zijn partners en begeleiders altijd welkom.

DE HUISKAMER KOFFIEOCHTEND,-MIDDAG OF -AVOND.

Dit lotgenotencontact wordt gehouden bij een van onze leden thuis die zich daar vrijwillig voor heeft opgegeven. De gastvrouw/gastheer bepaalt zelf hoeveel leden zij/hij willen ontvangen.  Tevens mag zij/hij zelf een onderwerp aanbrengen, dat hoeft niet. Het is een gezellig en huiselijk samenzijn en een mooi moment om ervaringen te kunnen delen met elkaar.

GEZELLIGE UITJES ‘S MIDDAGS OF ‘S AVONDS

Er worden regelmatig gezellige avonden en middagen georganiseerd met een hapje en/of drankje.

In januari bijvoorbeeld de inmiddels traditionele Nieuwjaarsbijeenkomst. In juni sluiten we het voorseizoen af met een gezellig samenzijn . In november organiseren we een lunch of etentje.  Hierbij wordt rekening gehouden met de rolstoeltoegankelijkheid.  We proberen zoveel mogelijk te rouleren wat de locatie en plaatsen betreft.  Een eigen bijdrage wordt gevraagd voor deze bijeenkomsten. We proberen dit zo laag mogelijk te houden.

Vragen, ideeën of suggesties? Deze zijn van harte welkom, deel ze met ons per e-mail, telefoon of tijdens een bijeenkomst.