Lettergrootte: e E Sitemap

Onlangs hebben twee van onze leden meegedaan aan het kunstproject ‘Een verbeelding van Multiple Sclerosis’ van Iris Jousma.

Velen van jullie zullen Lisette Oliemeulen kennen van haar column nadiagnosems, in de achtbaan met dokters en ambtenaren na diagnose multiple sclerose.

Samen met Andrea van Sloterdijck heeft zij nu een podcast gemaakt, MS Peinzen en Praten (MS-PEP).

Na een cursus en veel enthousiasme is het hen gelukt om drie afleveringen te publiceren.
Er zitten nog veel afleveringen in het vat waar ze nu mee bezig zijn. Het bijzondere aan deze podcast is dat het gemaakt is door mensen met MS. Andrea van Sloterdijck is een MS patiënte die prachtige gedichten maakt, Lisette zorgt voor de columns. De gebruikte muziek (uit de film Highlander) is van de componist Michael Kamen, ook hij had MS.
De afleveringen behandelen elk een onderwerp dat raakt aan MS. Zoals communicatie met artsen en ambtenaren, het gebruik van hulpmiddelen, over onze veranderde relatie met familie en vrienden en over ziek zijn.

De directe link naar de podcast in Podbean is: https://mspeinzenenpraten.podbean.com. De RSS feed is: https://feed.podbean.com/mspeinzenenpraten/feed.xml. De Podcast is ook te vinden op Spotify en in I-Tunes.

Wellicht vormen deze podcasts een leuke afleiding in deze onzekere dagen!