Op de Algemene Ledenvergadering van 25 juni 2022 is oud-bestuurder Raymond Timmermans benoemd tot erelid van MS Vereniging Nederland. Raymond stond aan de wieg van ons ledenmagazine MenSen, schreef veel artikelen en legde samen met Nora Holtrust (die in 1987 de redactie was komen versterken) de basis voor MSweb.

Raymond Timmermans (foto Casper de Weerd)

Raymond kon vanwege een rugblessure helaas niet fysiek bij de vergadering aanwezig zijn, maar werd telefonisch door voorzitter Jan van Amstel ingelicht over zijn benoeming. Jan van Amstel roemde de manier waarop Raymond zich ten dienste heeft gesteld en nog steeds stelt van mensen met MS. Daarvoor krijg je ook altijd veel waardering, van artsen, van lezers en ook van andere MS-organisaties. Er valt over ziekte en gezondheid en dus ook over MS veel uit te zoeken en te schrijven, dat zien we recent ook weer met de stamceltransplantatie. We hebben je dus nog steeds nodig, aldus Van Amstel.

Raymond zei ooit dat hij voor het uitoefenen van zijn oorspronkelijke vak geen kracht meer had, maar hij heeft, gelukkig voor ons allemaal, wel al je kracht in de wereld van MS gestopt en daar zijn we je heel dankbaar voor. Niet alleen in journalistieke zin, maar laten we vooral ook niet vergeten al die jaren dat jij als bestuurslid van MS Vereniging Nederland hebt gefunctioneerd en bijgedragen hebt aan de positie die MS Vereniging nu in het MS-landschap inneemt, namelijk: een belangenvereniging voor mensen met MS, een vereniging waar de leden het voor het zeggen hebben, een vereniging waar niemand meer omheen kan.

Als cadeau kreeg erelid Raymond Timmermans deze glazen druppel