Petitie voor behoud Fampyra aangeboden aan kamerlid Ploumen

Tientallen leden van MS Vereniging Nederland kwamen vandaag naar Den Haag om te demonstreren voor het behoud van Fampyra in het basispakket zorgverzekering. Daarbij werd ook een petitie met ruim 41.000 handtekeningen aangeboden aan Tweede Kamerlid Liliane Ploumen. Deze gaf aan de wens voor vergoeding te steunen.

Leden van de vaste kamercommissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport waren ook aanwezig om de petitie in ontvangst te nemen. De ruim 41.000 handtekeningen werden namens de initiatiefnemers van de petitie aangeboden door Esmiralda Steen-Mensink en Inge van der Sleen. Zij boden een dik boekwerk met handtekeningen aan in een meer dan levensgrote Fampyra-doos.

Verschillende media waren naar de Hofplaats in Den Haag gekomen om verslag te doen van de demonstratie, waaronder SBS6, ANP, NOS en Noord Holland Nieuws. De uitzendingen en nieuwsberichten die daar verschenen, zijn te vinden via onze social media-kanalen Facebook en Twitter.

Veel demonstraten kwamen met spandoeken naar Den Haag Demonstranten Den Haag De demonstranten waren herkenbaar aan hun oranje uitdossing Hesjes met tekst demonstranten