Infomiddag SGL Baarlo 9 juni 2016

Donderdagmiddag 9 juni 2016 had de regio Noord-Midden Limburg een informatiemiddag georganiseerd in samenwerking met S.G.L. We waren te gast bij S.G.L. te Baarlo waar we onder het genot van koffie/thee met vlaai, met 12 personen een mooie, duidelijke presentatie kregen door Ans Coppus van S.G.L.

In deze presentatie werd uitgelegd wat S.G.L. kan bieden voor mensen met een niet aangeboren hersenafwijking waaronder ook de chronische ziekte M.S. valt. Dagbesteding, begeleiding , wonen, individuele begeleiding, ondersteuning thuis om de regie te kunnen houden, respijtzorg het is allemaal mogelijk. Er is een beweeggroep, mindfulness, zowel voor een groep of individueel. Wel op een indicatie van het C.I.Z. of indien mogelijk kan er ook particulier een aanvraag gedaan worden.

Er was genoeg ruimte om vragen te stellen, ook waren er een aantal leden van ons die hun persoonlijke ervaringen die ze zelf met S.G.L. hebben konden vertellen. Er was veel aandacht onder de groep, er werd ondanks dat het een onderwerp is wat veel mensen nog als “confronterend” ervaren of reageren als “voor mij is dit nog lang niet aan de orde” gelachen, het haalde de drempel helemaal weg!

Na de presentatie hebben we allemaal een rondleiding gehad waar we de gasten van de dagbesteding ons de prachtigste kunstwerken hebben laten zien! Schilderen, houtbewerking, metaalbewerking, computerles, een mooie sportzaal, atelier, keuken, wat was er niet!
Voor de mensen die last hebben van hun oriëntatie is alles in het rond ingedeeld alles komt weer uit in het midden. Een mooie ruimte waar gezamenlijk gegeten kan worden. Of lekker even te kunnen zitten.
Er zijn ook mensen die gaan zwemmen, je kan je daar voor opgeven en S.G.L. regelt het. De sfeer is heel goed. De leeftijd ligt tussen de 18 en 85 jaar. Er zijn ook veel jongeren die er komen.

Wij hebben het als een leerzame, informatieve middag ervaren. Na de rondleiding hebben we Ans Coppus bedankt voor de fijne middag. Als dank kreeg ze een mooie bos bloemen uitgereikt door Linda.

Mochten er naar aanleiding van de middag nog vragen/en of opmerkingen zijn geeft U ze dan even aan bij ondergetekende. Wij helpen U graag!

Linda van Ooijen,
lindavanooijen@ziggo.nl

Of kijk voor meer info op de website van SGL http://www.sgl-zorg.nl/

SGL 09-06-2016 (1)SGL 09-06-2016 (2)SGL 09-06-2016 (3)SGL 09-06-2016 (4)