Lettergrootte: e E Sitemap

Biogen ontkent dreigend tekort MS-medicijnen

Biogen ontkent het hier en daar opduikend gerucht dat er – mede door de coronavirus-crisis – tekorten zouden kunnen ontstaan aan MS-medicijnen. ‘Op dit moment heeft het coronavirus geen invloed op de productie van onze medicijnen. We kunnen patiënten dus blijven voorzien’, aldus woordvoerder Sytse Buruma.

Geen tekort TecfideraBiogen heeft in het assortiment voor mensen met MS de medicijnen Avonex (werkzame stof interferon bèta-1a), Fampyra (werkzame stof fampidrine), Plegridy (peginterferon bèta-1a), Tysabri (natalizumab) en Tecfidera (dimethylfumaraat). Vooral van dat laatste MS-middel zou volgens zeggen de voorraad krap zijn. ‘Deze informatie is onjuist en we willen de gebruikers van dit medicijn dan ook graag geruststellen’, mailt Sytse Buruma. ‘Uiteraard weten we niet wat de toekomst brengt – de ontwikkelingen rondom het coronavirus volgen elkaar zeer snel op – maar we verwachten geen problemen met de levering’.

Bronnen: Skipr en Biogen; 25 maart 2020