Nieuwe MS-professor Joep Killestein

Joep Killestein (1968) is per 1 juli 2018 benoemd tot hoogleraar multiple sclerose (MS) bij de afdeling neurologie van Amsterdam UMC – locatie VUmc. Dat bericht het Amsterdam UMC.

Killestein is sinds 1997 betrokken bij MS-onderzoek en de zorg aan mensen met MS bij het MS Centrum Amsterdam. De rode draad van zijn onderzoek is het verbeteren van de medicamenteuze behandeling voor mensen met MS.

MS-professor Joep KillesteinKillestein hield op 23 juni bij MS Vereniging Nederland een lezing over stamceltherapie bij MS. Deze lezing is terug te kijken via Facebook.

Het Amsterdam UMC bericht verder dat hoogwaardig MS-onderzoek, zorg voor mensen met MS en het opleiden van MS-deskundigen centraal staan in het MS Centrum Amsterdam. Killestein zal een centrale rol spelen in het onderzoek dat zich richt zich op het behoud van optimaal functioneren voor mensen met MS, zodat de kwaliteit van leven hoog en participatie in de samenleving volwaardig blijft.